Ana içeriğe atla

Twitter nedir?

Sosyal ağ platformu veya servisi olarak adlandırabileceğimiz twitter'ın ömrü aslında çok kısa. 2006-2007 yılında resmi bir şirket olarak San Fransisco'da kurulan twitter, şu anda ABD'de oldukça yaygın ve peynir ekmek gibi kullanılıyor, istatistiklere göre son bir yılda yüzde 1000 büyümüş durumda. En temel amacı şu anda ne yaptığınızı 140 karakter sınırı ile tüm dünyaya anlık olarak duyurabilmek, herkezin sizi veya sizin bu ağdaki herhangi birisini anlık olarak takip edebilmesini sağlayabilmek. İlk duyduğumda ben de "banane, milleti niye takip edeyim" demiştim. Ancak kullandıkça zevk almaya başlıyorsunuz, arkadaşlarınız veya ünlü kişilerin o anda ne yaptıklarını, ne düşündüklerini, hayata nasıl baktıklarını, sisyasi düşüncelerini, iç dünyalarını:), aklınıza gelebilecek her türlü detayı öğreniyorsunuz (Turkcell'in 3G reklamı aklıma geldi, "Merak ne güzel şey güzel şey merak" sloganına felsefi olarak uygun bir platform). Takip ettikleriniz ve takipçileriniz arttıkça, doğal olarak siz de tetiklenip, daha çok ne yapabilirim diye sorguluyorsunuz.

Twitter'ın en önemli özelliklerinden birisi de herhangi bir yerden cep telefonu ile SMS göndererek güncelleme yapabilmeniz ve SMS formatına uygun olarak mesajları alıp,verebilmeniz.


Okuduğum bazı bloglarda twitter, facebook gibi başarılı servislerin arkasında eski unix komutlarından esinlenmelerin olduğu vurgulanmıştı. Biraz düşününce bana da mantıklı geldi. Örneğin, unix'deki eski finger (finger deniz@deu) komutu ile kullanıcının o anda ne yaptığını gösteriyordu. Ayrıca .plan uzantılı dosyasındaki, yapmayı planladığı bilgilere de erişebiliyordunuz.

Chatkapi'dan alıntı;"Unix komutlarının her biri aslında birer hack. Yani bir problemi çözmek, bir işi kolaylaştırmak için yazılmış minik programcıklar. Bir problemi çözmek veya bir işi kolaylaştırmak aynı zamanda çok çok iyi bir iş planı. Dolayısıyla eski unix komutlarının yaptığı işleri web’e taşıyan servisler çok başarılı oluyorlar."

Son olarak; http://twitter.com/ adresinden kayıt yaptırıp, servise üye olabilirsiniz. Üye olurken genelde takma isimler yerine gerçek isimler kullanılıyor. İsterseniz kendi web sitesinden veya benim de kullandığım tweetdeck tarzı programlarla bu servisi kullanabilirsiniz.

İyi Kullanımlar...

Not: Sosyal platformlarda ve servislerde bana sürekli yardımcı olan Cengiz'e ayrıca teşekkürler.

Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...