Ana içeriğe atla

“Not enough server storage is available to process this command.” Hatası ve Çözümü

Başka bir bilgisayarda paylaşıma açılmış bir klasöre bağlanırken eğer “Not enough server storage is available to process this command.” şeklinde hata alıyorsanız ve paylaşıma erişemiyorsanız, muhtemelen bağlandığınız makinada IRPStackSize hatası var demektir. Bunu kontrol etmek için bağlandığınız (paylaşım verilmiş) makinada Olay Görüntüleyici’yi açın ve 2011 hatası alınıp alınmadığını kontrol edin. Eğer varsa büyük ihtimalle sorunun kaynağını buldunuz demektir.
Çözüm: Registry’i düzenleyip IRPStackSize değerini arttıracağız. Komut satırından regedit yazarak kayıt düzenleyiciyi çalıştırın ve
HKLM \ System \ CurrentControlSet \ Services \ LanmanServer \ Parameters
içinde IRPStackSize değeri olup olmadığını kontrol edin. Eğer yoksa DWORD tipinde IRPStackSize adında bir anahtar değeri yaratıp 16 ile 25 arası bir değer verin. Bu anahtarın öngörülen değeri 15’tir. Ancak kurulan bazı programlar bu değeri değiştirebilmekte. Onun için bunun üzerinde değerlerle deneme yapacağız. Genellikle 16-18 arası değerler problemi çözse de bize uygun değeri deneyerek bulmamız gerekiyor. Tabi her değer değişikliğinden sonra da makinayı yeniden başlatarak paylaşımdaki dizine erişip erişemediğimizi kontrol etmek lazım. Burada önemli bir nokta;  anahtarın adını yazarken küçük/büyük harfler de dahil yazımın tamamen doğru olduğundan emin olmalıyız.

Bazı yazılımlar, özellikle de sunucu işletim sistemleri üzerine kurulduğunda, aynı hataya yol açabiliyor. Bu hataya yol açtığı bilinen yazılımlar arasında Norton Antivirus, Acronis True Image (v10, 2009 ve üst sürümleri), Seagate DiscWizard ve IBM Antivirus sayılabilir. Örneğin, benim karşılaştığım vakada, test amacıyla kurulmuş Acronis True Image Home bu hataya sebep oluyordu ve registry ile oynamadan, sadece yazılımı kaldırarak problemi çözmek mümkün oldu.
Necmettin TÜRER

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...