Ana içeriğe atla

Bandwidth Kullanımı ve Örnek Senaryo

Bandwidth Nedir?
Bandwidth belirli bir zaman diliminde taşınan bilgi miktarını ifade eder. Günümüzde, dijital sistemlerde genellikle “Mbit per second” yani saniyede aktarılan Megabit (Mbps) olarak ifade edilir.

Bandwidth Bottleneck
Bazen verinin kaynak ve hedef noktaları arasında veri akış hızını azaltacak etkenler (darboğazlar) olabilir. Bottleneck nedenleri şunlar olabilir;
  • Donanımsal nedenler
    o Kaliteli bir switch yerine hub kullanılması
    o Kablolama problemleri
    o Vb.
  • Proxy server
  • Cache mekanizmaları
  • Firewall
  • Content Management
  • Antivirüs programları
  • Internet service provider ın verdiği hizmet kalitesi
İyi bir bandwidth genişliği sağlanmış olsa da yukarıdaki nedenlerden dolayı veri akışında yavaşlamalar olabilmektedir.
Bandwidth İhtiyacı
Günlük olarak ihtiyaç duyulan bandwidth miktarı aşağıdaki formülle hesaplanabilir. Aşağıdaki örnekte günlük toplam 12 saat kullanım olduğu varsayılmıştır.
Bandwidth İhtiyacı = (Ortalama Kullanılacak Sayfa Sayısı) x (Ortalama Sayfa Boyutu) x (Ortalama Günlük Ziyaretçi Sayısı) x (Tolerans Değeri)

Şekil 1. Örnek bandwidth kullanım ihtiyacı hesaplama senaryosu
Deniz KILINÇ

Yorumlar

  1. Hesaplama çok güzelmiş, tabi o tablodaki rakamları makul ve mantıklı şekilde doldurmak işin esası aslında:)
    Ayrıca programın hedef kitlesine göre 12 saati artırmak ya da düşürmek de gerekir değil mi?

    Bu vesile ile blogunuz da hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum, içerikteki rakamları mantıklı şekilde doldurmak ve olabildiğince gerekli yükleri minimize etmek gerekiyor. Bizim bir belge ekranı var, 300 KB ne dersin, kaldırır mı 1000 concurrent kullanıcı:)

    YanıtlaSil
  3. ne diyorlar? It depends... :)

    YanıtlaSil
  4. O "it depends" yok mu, kim bulduysa it dünyasına büyük ?katkıda? bulunmuş:)

    Nette bakarken bu cümleye şunu buldum "http://www.iiid.net/PDFs/ItDepends.pdf"

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...