Ana içeriğe atla

.NET Framework 4.0 ile Genel Yenilikler – Paralel Programlama

Bu makale serimizde .NET Framework 4.0 ile gelen yenilikleri aşağıdaki ana başlıklarda toparlayıp, özet içerikte anlatmaya çalışacağız;
  • .NET 4.0 ile Paralel Programlama
  • C# 4.0 ile Gelen Yenilikler
    • Dynamic Typing
    • Generic Variance
    • Named Arguments
    • Optional Parameters
    • COM InterOp Enhancements
  • Visual Basic 10 ile Gelen Yenilikler
    • Auto-Implemented Properties
    • Collection Initializers
    • Implicit Line Continuation
    • Statement Lambdas
  • Visual Studio 2010 IDE Yenilikleri
    • Data Tips
    • Breakpoint
    • Intellisense
    • Dump File
.NET 4.0 ile Paralel Programlama
.Net 4.0 ile birlikte gelen task parallel library ve parallel.for, parallel.foreach ve PLINQ’ya göz atmaya çalışalım.
Task Paralel Library
.Net 4.0 ile birlikte gelen Task Parallel Library paralleliği soyut bir şekilde gerçekleştirmemizi sağlamaktadır. TPL ile eş zamanlı yürütülen işlemlerin daha basit bir şekilde kodlanabilmesi sağlanmaktadır. Task Paralel Library kütüphanesinde bulunan Task sınıfı ile yeni görevler başlatılabilir, iptal edilebilir veya bekletilebilir. Bu durumda biz sadece görevler ile ilgileniriz. TPL ile döngüler de parallel bir şekilde çalıştırılabilmektedir. ParallelFor ve ParallelForeach ile döngüler paralel bir şekilde işletilebilmekte ve bu işlemler TPL tarafından otomatik olarak yönetilmektedir. Basit bir örnek yapmak gerekirse; örnekte 1’den 11’e kadar sıralı bir liste, işlemi yapan threadid’si ile birlikte parallel.foreach kullanılarak yazdırılacaktır. Görüldüğü gibi 3 farklı thread çalışmıştır. Ve liste sıralı bir şekilde yazılmamıştır.
image
Paralel LINQ
PLINQ ile LINQ sorgularının parallel olarak farklı threadler içerisinde çalışabilmesi sağlanmıştır. PLINQ temel olarak LINQ to XML ve LINQ to Objects ‘de etkin olarak kullanılabilmektedir. IEnumerable bir koleksiyona AsParallel() dediğimiz zaman bu koleksiyon parallel olarak sorgulanabilir duruma gelmektedir. Bu metodtan geriye ParalelQuery sınıfına ait bir nesne dönmektedir. Örnekte basit bir PLINQ sorgusu gösterilmektedir.
image
Özlem KARAGEDİK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...