Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Y Kuşağı, Yeni Nesil Yeni Beklentiler

İnsan kaynağının üretim faktörü ve maliyet kaynağı olarak görüldüğü anlayış artık çok uzaklarda kaldı. Yeni dünya düzeninde çalışan kalite, müşteri duyarlılığı ve kurumsal etkinlik ve verimlilik için en önemli faktör ve gelir kaynağı olarak işletmelerde fark yaratan değer. 1980-2000 yılları arasında doğup, çok kanallı televizyonlar ve internet ile global dünyada büyümüş, teknoloji dostu Y kuşağı, artık iş hayatının tam ortasında hem çalışan hem de yönetici olarak görev alıyor. TÜİK verilerine göre Türkiye’de yaşayan 73.722.988 kişinin % 35’i bu kuşağa ait. İş hayatında onları doğru anlamak, onların beklenti ve görüşlerini yönetim modellerine dahil edebilmek bireysel ve şirket performanslarına önemli katma değer sağlıyor.

Teknoloji Şirketlerinin Birbirlerini Satın Alma Stratejileri

Teknoloji şirketi satışlarını ve satın almalarını son dönemde sıkça flaş haber olarak duymaya başladık. Görüşmeler başlıyor, borsaya duyuruluyor, pazarlıklar 4-5 ay devam ediyor ve sonunda bomba patlıyor, bize de twitlemek düşüyor. :) Peki neden bir şirket diğerini satın alıyor? Bunun için bir veya birden fazla neden mümkün, gelin bir göz atalım; Marketi kontrol altına almak için: Örneğin, Online müzayede evi olan eBay ’in, Online telefonculuk/iletişim şirketi olan ve tek kuruş geliri olmayan Skype ’yi 2005 yılında 2 milyar dolara ($) satın alma sebebi ne olabilir? Bu sorunun cevabı Skype ’nin ileride tek başına kazanacağı parayı eBay ’in kazanma isteği olamaz, çünkü bu durumu analiz edip tahminleyecek bir Skype geliri ortada yok. eBay ’in satın almasının tek nedeni Online Telefonculuk sektörünü kontrol altına almak istemesidir. Hepimiz biliyoruz ki kontrol paraya eşittir... Yine benzer nedenlerden Salesforce.com 212 milyon dolara ($) Heroku ’yu satın almıştır.

CAPTCHA

Captcha web ortamında formlara giriş yaparken, mesaj atarken, şifre geri alırken ya da bir siteye üye olurken gibi internette gezinirken bir çok yerde karşımıza çıkan yamuk yumuk ve farklı tekniklerle okunması zorlaştırılan ve insan ile botları ayırt etmek için Carnegie Mellon SoCS’da geliştirilen bir projedir. Peki neden okunması güçleştiriliyor, yamuk ve eğri yazılıyor, ya da neden insan ile botları ayırt etme gereksinimi duyuluyor? Bu doğrulama uygulaması olmaksızın spammer kişilerin hedef seçtikleri sitelere zarar vermeleri, şifre kurtarma formlarında brute force saldırısı kullanarak şifre kırmak, botların mesaj formlarına reklam ya da zararlı linkler paylaşmaları çok çok daha kolaydı ve bu tarz olayların önüne geçebilmek için okunması zor, eğri, yamuk, farklı renklerde ya da deforme edilmiş halde kısaca resim işleme araçları ile botların tanımlayamayacağı ve sadece insanların ayırt edebileceği ve geçebileceği düşünülen bu doğrulama uygulamaları kullanılmaktadır.

Software as a Service (SaaS) Nedir?

Bu işin Türkçesi Servis olarak yazılımdır... Yani yazılımların servis olarak son kullanıcılara sunulması. Şimdi bunu açıklayalım. Geleneksel yöntemle ihtiyaç duyduğumuz programları satın aldığımız cdler ile ya da setup dosyaları aracılığıyla bilgisayarlarımıza yüklüyoruz. Programın ihtiyaçları doğrultusunda yeni donanımlar, sunucular ve başka ürünler de (öreneğin veritabanı yönetim sistemi gibi) almamız gerekebiliyor. Örneğin bir resim düzenleme programına ihtiyaç duyduğumuzda hangi resim düzenleme programını kullanacağımıza karar veriyoruz ve programın kurulum dosyasını bir şekilde temin edip bilgisayarımıza yüklüyoruz. Bu programı kullanabilmek için de minimum sistem gereksinimlerini karşılamak zorundayız. Bu da yeni bir ekran kartı, bellek takviyesi ya da işlemci değişikliği gibi bir takım maliyetlerin ortaya çıkması anlamına geliyor...

Freemium İş Modeli (Avantajları / Dezavantajları)

  Yazılım sektöründe satış ve pazarlama konusunda oldukça başarılı iş modellerinden biri olan Freemium iş modeli kelime anlamı olarak; bir ürün veya hizmeti herhangi bir ücret almaksızın müşteriye sunmak ancak birtakım özellikleri, ek fonksiyonları, eklentileri, desteği ücret karşılığı sağlamak anlamına geliyor. Ücretsiz (Free) ile Ayrıcalıklı (Premium) kelimelerinin birleşmesinden adını alan bu iş modeli ile ayakta duran,durmayı başaran gündelik hayatımızda kullandığımız birçok servis bulunuyor. Flickr, Yahoo!Mail, Linkedin, LastFm bunlardan birkaçı. Bu modele ücretsiz kayıt olunabilen online oyunlar örnek verilebilir. Kullanıcılar kayıt olduktan sonra oyun içindeki birtakım şeyleri para vererek satın alabilir, oyunda ilerleyebilirler.

Verimli Sosyal Medya Süreçleri Oluşturmanın Yolları

Günümüzde şirket yöneticileri, şirket tanıtımlarının daha iyi olması ve ürünlerinin markalaşması açısından sosyal medya stratejisi oluşturmanın ve bu konuda ilerlemenin yolunun sosyal medyadan geçtiğinde hem fikirler. 2009 yılında sosyal medya kullanım oranı 2010 yılında iki katına çıkarak önemini daha da arttırdı. Society for New Communications ajansının 500 şirkette yaptığı araştırmasına göre; · %91’i en az bir tane sosyal medya aracı kullanıyor. · %80’i en az bir tane sosyal ağ sitesinde şirket sayfasına sahip.

Web Dünyasının Büyüklüğü Tahmin Edilebilir mi?

Günümüzde interneti kontrol edebilen merkezi bir kontrol sistemi olmadığından, aktif web sayfalarının toplam sayısını açıklayabilmenin veya öğrenebilmenin herhangi bir yolu bulunmamakta. Kimsenin %100 kesinlikle aktif bulunan web sayfa sayısını söyleyemeyeceği gibi, maalesef gün içerisinde toplam kaç tane web sayfasının da aktive edildiğini söyleyebilme gibi bir imkanı yok. Buna rağmen, ucu bucağı olmayan siber alanda web sayfalarının sayısı hızlı bir şekilde artmaya devam ederken, bazı kuruluşlar alınan domain isimlerini takip etmeye çalışarak web dünyasının büyüklüğü konusunda tahmini bir rakama sahip olmaya çalışıyorlar. Ancak alınan domain isimlerinin veri kayıtları bile tam olarak gerçeğe yakın bir tahminde bulunulmasını sağlayamıyor. Belirli araştırmalar sonucu elde edilen bazı bilgilere göre;