Ana içeriğe atla

Mobil Numara Taşınabilirlik Sistemi İstatistikler

Cep telefon numaranızı değiştirmeden başka bir operatöre geçebildiğiniz “Numara Taşınabilirlik Sistemi - NTS” Türkiye’de 2. yılını doldurdu. Numara taşıma işlemi, abonenin numara taşıma talebi yapmasından itibaren en fazla 6 gün içerisinde gerçekleşiyor. 9 Kasım 2008 tarihinde başlayan uygulama, istatistiklere baktığımızda yoğun ilgi görmüş durumda. Bu yılın 2. Çeyrek rakamlarına göre Türkiye’de toplam 61.5 milyon mobil abone bulunuyor. NTS kapsamında taşının toplam abone sayısı ise 22 milyon 127 bin. Yani günde ortalama 30 bin abone operatör değiştirmiş ve taşınan numara sayısı toplam abone sayısının yaklaşık %28’i.

Türkiye’de üç operatör içinde en fazla abone transferini gerçekleştiren şirket, Vodafone Türkiye olurken, en fazla kayıp yaşayan şirket ise piyasanın lideri Turkcell oldu. Vodafone Türkiye yaklaşık 7 milyon 730 bin aboneyi düşük fiyatlı tarifelerle kendisine çekti. Vodafone'un bu dönemde kaybettiği abone sayısı ise 6 milyona yaklaştı. Şirket böylece toplamda 1,7 milyon üzerinde kişiyi, şirketin aboneleri arasına kattı. Turkcell ise giden abone sayısında 9 milyon 260 binleri gördü. Gelen abone sayısında 6 milyon 580 bini yakalayan şirket son 22 ayda 2,5 milyonun üzerinde abone kaybı yaşadı. Mobil cep telefonu pazarında üçüncü operatör olan Avea ise net 1 milyon abone kazandı.
NTS sisteminin resmi devlet sitesine aşağıdaki linkten erişebilirsiniz;
http://www.nts.gov.tr/
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...