Ana içeriğe atla

iPhone 5 NFC (Near Field Communication)

Apple bunu hep yapıyor. Tam da iPhone 4 ile rüyalarımızı gerçekleştirdiğimizi düşünürken, iPhone 5 ile ilgili haberler/dedikodular piyasaya sızmaya başladı bile. Steve Jobs’un hem beğenilen hem de eleştirilen özelliklerinden birisi, bir ürünü piyasaya sürüp piyasada oturmasını beklemeden ve kullanıcı geri-bildirimlerini almadan bir sonraki ürüne odağını kaydırması değil mi? Belki de pazarlama taktiği kim bilir… Ne amaçla olursa olsun, adından söz ettirdiği kesin, en güzel örneklerinden birisi de bu blog yazısı :)
iPhone 5 ile gelen NFC (Near Field Communication = Yakın Alan İletişimi) teknolojisi sayesinde “olayın gidişatı” değişiyor. iPhone 5 barındırdığı NFC teknolojisi ile diğer NFC teknolojisini destekleyen cihazlarla iletişim kurabilecek.

Nerelerde kullanabiliriz;
  • Mobil ticaret (POS, mobil erişim noktaları veya akıllı ürünler üzerinden)
  • Elektronik cüzdan ve mobil ödeme sistemleri
  • Elektronik biletler (ulaşım kartları, uçak, otobüs, konser ve maç biletleri)
  • Elektronik tanıma (güvenli erişim/geçiş sistemleri, personel takip sistemleri)
  • Elektronik anahtarlar (araba, ev, işyeri, otel odaları, garaj kapıları vb)
  • Elektronik reklam, içerik, bilgilendirme (akıllı posterler, afişler, bilboardlar, dergi/gazete reklamları, vb.)
Aklımıza gelen olası problemler;
  • Tüm risk tek merkezde toplandığı için bu cihazlara gözümüz gibi bakmamız gerekiyor. Aman deyin sıkı tutun.
  • Şarj bitmesi problemi devam ediyor. Yedek pil kullanamıyoruz.
Nokia’nın da NFC çip seti içeren ama teknolojinin aktif olmadığı cihazları piyasaya sürdüğü ve ileride aktive edeceği yönünde hazırlıkları olduğu biliniyor. Ayrıca bu teknoloji artık SIM kartlara da konulmaya başlanmış. Hadi hayırlısı :)
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde (1, 2) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki:
“Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler, Sistem (Proje kapsamını belirtir), Use Caseler ve bunlar arasındaki ilişkiler. Şekil…

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Amaç, diyagramın sadece belirli k…

Cluster ve clustering nedir? Cluster oluşturmanın faydaları nelerdir? (Bölüm I)

Cluster, basit anlamda benzer bir amaç için belirli bir konfigürasyon yapılarak aynı görevi birlikte ya da yedekli çalışmasını sağlayan servistir. Cluster farklı amaçlarla oluşturulabilir fakat son kullanıcı tarafından her zaman tek bir bilgisayar gibi gözükecektir. Bir cluster oluşturmak için en azından iki adet sunucuya ihtiyaç vardır ve bir cluster içindeki her bir sunucu “node” olarak adlandırılır. İhtiyaç olan hizmete göre çeşitli sayıda nodelar bir araya gelerek clusterları oluşturmaktadır. Bir cluster oluşturmak için gerekli sebepler daha fazla performans ihtiyacı, yüksek erişilebilirlik (high availability) ya da her ikisi birlikte olabilir. Şimdi cluster çeşitlerini çok fazla ayrıntıya girmeden biraz daha yakından inceleyelim. Yüksek erişilebilirlik (High-availability) clusterlarıBu tip cluster yapısında öncelik erişilebilirliği arttırmadır. Bunu tek bir sunucunun görevini herhangi bir donanım yada yazılım problemi oluştuğunda diğer bir sunucunun otomatik olarak devralması olara…