Ana içeriğe atla

Google Maps Street View

Google tarafından geliştirilen Street view, internet üzerinden sokak sokak gezerek, kullanıcılara "gerçekten oradaymış hissi" vermeyi planlayan bir uygulamadır. Bu uygulama 360°'lik fotoğrafların XML ile flash'a yüklenmesiyle oluşmaktadır. Bu fotoğraflar otomobil ve bisikletlerle koşullara göre kar motosikletleriyle durmaksızın çekim yapan yüzlerce Google çalışanı ile çekilmektedir.
1 
2
Mesela bu uygulama ile köprülerin üzerinden etrafı seyretmek, hatta binaların süslemelerini incelemek mümkün. Uygulama sayesinde internet üzerinden örneğin tatile çıkmadan önce gideceğiniz bölge hakkında fikir sahibi olabiliyor ya da satın alacağınız evin çok işlek bir cadde üzerinde mi olduğunu harita üzerinden takip edebiliyorsunuz.

3 
Fakat bu güzel bilgilerin yanında özel yaşamın ihlali iddialarına yol açan Street View yazılımı, birçok ülkede tepkiyle karşılanmıştır. Google’ın birkaç ay önce yaptığı açıklamada, bu uygulama ile sadece kablosuz ağ bağlantılarının yerlerini ve isimleri topladığını söylemişti. Fakat artan baskılar ve davalar sonucunda, Google, kablosuz ağ bilgileri haricinde e-postaları, internet adreslerini ve şifreleri de yanlışlıkla J topladığını kabul etti. Bu bilgilerin parça parça toplandığını ve en kısa zamanda silineceğini bildirdi. Bir yazılım mühendisinin geliştirdiği kodların bu amaçla yazılmadığını ama bu sonucu doğurduğunu belirtti. Şirket yetkilisi bu bilgilerin kazayla toplandığını bunun için özür dilediklerini belirtti. Google'a açılan en ilginç davalardan birisi, sigara içtiği ailesi tarafından Street View'da görülen bir çocuğun açmış olduğu tazminat davası.
Yasin ÖZCAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...