Ana içeriğe atla

Visual Studio 2008 Test Edition Web ve Load Test İncelemesi (Bölüm 3)

Son makalemizde, Bölüm 2’de anlatmaya başladığımız kurulum sürecinin devamındaki Controller ve Load Agent servislerinin kurulumlarını detaylandırmaya çalışacağız.
Controller Kurulumu
Controller kurulumu için, açılan kurulum sayfasından, “Install Team Test Load Agent Controller” bağlantısına tıklamanız gerekmektedir. Biraz bekledikten sonra, aşağıdaki ekran görüntüsü karşımıza çıkar. Burada, Controller servisinin açılışta otomatik başlatılması için, ilgili makinede mutlaka Yönetici (Administrator) haklara sahip kullanıcı adı ve şifresi girilmelidir. Aksi durumda, kurulum başarı ile tamamlansa bile servis başlatılamaz.
image_thumb[15]
Kurulum sonrasında yapılması gereken basit ama yapılmadığı durumlarda, Visual Studio – Controller – Load Agent çemberinde iletişim problemlerini gideren bir ayarımız var. Bu düzenlemenin yapılmadığı durumlarda, kullanılan makinelerinizin statik IP adresi yoksa ve/veya yerel ağ bağlantısı varken, kablosuz ağ bağlantısı da açıksa, servisler arası iletişimde problem yaşanabiliyor.
Bu problemi aşmak için, “Controller” servisinin XML “Config” dosyasına, hangi IP adresi üzerinden diğer servislerle iletişime geçeceğini belirtmemizde fayda var. Bunun için;
  • “IPConfig” ile “Controller” kurduğumuz makinenizin bağlantı adresini öğrenelim. Bu örnekte, yerel ağ bağlantısını tercih ettiğimiz için, IP adresimiz, “192.168.1.157”dir.
image_thumb[18]
  • Kurulumda varsayılan olarak gelen dizinin değişmediğini düşünürsek;
“C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 9.0 Team Test Load Agent\LoadTest”
Dizini altındaki “QTController.exe.config” dosyasını açalım ve dosyanın en sonuna, “appsettings” etiketleri arasına aşağıdaki satırı ekleyelim.
<add key="BindTo" value="192.168.1.157" />
Dosyanın son hali aşağıdaki gibidir.
image_thumb[21]
“Services.msc” konsolunu açıp “Visual Studio Team Test Controller” servisimizi tekrar başlatıp, kullanıma hazır hale getirelim. Bu şekilde, “Controller” servisimiz için hangi IP adresi üzerinden bağlantı kurulacağını sabitlemiş oluyoruz. Bağlantımızın, dolayısıyla IP adresimizin değişmesi durumunda, mutlaka bu bilginin de güncellenmesi gerekmektedir.
Yukarıdaki ekran görüntüsünde gözümüze çarpan bir diğer nokta da, “ControllerServicePort“ bilgisidir. Burada, kurulum ile gelen varsayılan bağlantı noktası 6901dir ve eğer sisteminizde kullandığınız bir firewall programı varsa, TCP ve UDP protokolleri için 6901 numaralı bağlantı noktası için açık olması gerekmektedir.
Load Agent Kurulumu
“Controller” kurulumumuzu tamamladıktan sonra, sıra, yük testlerinin dağıtımının yapılacağı makinelerde hazırlanması gereken “Load Agent” kurulumuna geldi. Bunun için kurulum sayfasında gelen “Install Team Test Load Agent” bağlantısına tıklayalım.
Bir süre bekledikten sonra, “Controller” kurulumunda olduğu gibi, “Service Logon” hesap bilgilerinin girilmesi gereken bir ekran karşımıza gelecek. Bu hesap bilgisinin, “Agent” kurulumunun yapıldığı makinede, Yönetici (Administrator) haklarına sahip olması gerekmektedir.
image_thumb[24]
Hesap bilgilerini girip, “İleri”ye tıkladıktan sonra, “Controller” kurulumundan farklı olarak, “Load Agent” ın hangi IP adresine bağlanacağını belirteceğimiz bir ekran daha karşımıza gelecek.
image_thumb[27]
Buraya, daha önce kurulumunu yaptığımız “Controller” servisi ile bağlantı kurulacak IP adresini girelim. Kurulum tamamlandıktan sonra, “Load Agent” servisine ait 2 adet XML Config dosyasına, yine “Controller” kurulumunda yaptığımız gibi, kurulduğu makinenin IP adreslerini girelim. Bunun için;
  • IPConfig ile “Agent” kurduğumuz makinenin bağlantı adresini öğrenelim. Bu örnekte, yerel ağ bağlantısını tercih ettiğimiz için, IP adresimiz, “192.168.1.59”dur.
image_thumb[31]
  • Kurulumda varsayılan olarak gelen dizinin değişmediğini düşünürsek;
“C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 9.0 Team Test Load Agent\LoadTest”
Dizini altındaki “QTAgent.exe.config” ve “QTAgentService.exe.config” dosyalarını açalım ve en sonuna, “appsettings” etiketleri arasına ekleyelim.
<add key="BindTo" value="192.168.1.59" />
Dosyaların son hali aşağıdaki gibidir.
image_thumb[34]
“Services.msc” konsolunu açıp “Visual Studio Team Test Agent” servisimizi tekrar başlatıp, kullanıma hazır hale getirelim.
Kullanım sırasında karşılaşılabilecek bir problem ise, “Controller” servisinin kurulu olduğu makine, “Agent” servislerinin kurulu olduğu makinelere, Visual Studio geliştirme ortamından erişmeye çalıştığı sırada, “Windows Kimlik Denetimine” takılabilir. Bunu aşmak için, “Controller” servisinin kurulu olduğu makineden, “Agent” servisinin kurulu olduğu makineye Yönetim hakları ile bağlanılabiliyor olmanız gerekmektedir. Böyle bir durumda, bulunduğunuz ağ sistemi bu tür yetkileri vermeye uygun değilse, “Agent” kurulumlarınızı Sanal Makinelere kurmanızı (Microsoft Virtual PC / Windows 7 XP Mode / VMWare Workstation) tavsiye ederiz.
Ali KALFAOĞLU

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...