Ana içeriğe atla

.NET Mobil Yazılım Geliştirmeye Giriş

Microsoft Visual Studio ortamında mobil yazılım geliştirme, ortamın bize sağladığı araçlar, kütüphaneler ve kullanıcı dostu arayüzler ile çok basit bir hale getirilmiştir. Bu konuyla daha önce hiç ilgilenmemiş, mobil cihazlar ve compact işletim sistemlerine yabancı olsak bile kısa bir çalışmanın sonunda mobil dünyaya dahil olabilir, kendimizi geliştirmeye devam edebilmek için gereken altyapıyı sağlayabiliriz.
Mobil yazılım geliştirmeye yeni başlayan birini en çok endişelendirecek ve ona en çok zamanı kaybettirecek süreç, VS.Net ortamının sunduğu araçları, mobil cihazları, Windows tabanlı compact işletim sistemlerini tanımaya çalışacağı süreç olacaktır. Sistematik bir çalışma yapılmadığı zaman bu süreç yıpratıcı ve varılmak istenen hedeften soğutucu bir hal alabilir.
Bu yüzden işin tarihinden, yani hikayesinden başlayarak, el bilgisayarlarının genel teknik özellikleri, Windows CE (Compact Edition) tabanlı işletim sistemlerinin gelişim süreçleri ve Visual Studio’nun mobil yazılım geliştirme ile ilgili araçlarını konu alan bir makale dizisi hazırlamanın faydalı olacağını düşünüyorum. Bu yazı dizisini bütünsel olarak mobil programlamaya başlamak için ihtiyacımız olan tüm materyal ve bilgileri kapsayacak şekilde detaylandırıp, basit bir mobil projesi ile sonlandırmayı hedefliyorum.
Konu başlıkları şu şekilde:
  1. Mobil Cihazların Gelişimi
  2. Windows CE tabanlı işletim sistemleri
  3. El bilgisayarlarının teknik özellikleri ve proje tasarımı sırasında dikkat edilmesi gerekenler
  4. Visual Studio’da Emülatör kullanımı
  5. PDA-PC haberleşmesi (ActiveSync)
  6. Basit bir mobil uygulaması
Başlangıç olarak şu anda aklıma gelen konular bunlar. Yeni konular eklenebilir veya sıraları değişebilir. Makale eklendikçe yukarıdaki listede linkler aktif olacaktır.
Mehmet BÜYÜKAŞIK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...