Yazılım yaşam döngüsündeki en önemli adımlardan biri olan analiz süreci ve rol tanımları ile ilgili bilgilendirmeleri önceki makalelerimizde yapmıştık. Bu makalemizde müşteri ihtiyaçları(gereksinimleri) ön analiz nasıl anlaşılır sorusuna cevap vermeye çalışacağız. Yazılım geliştirirken ortaya çıkacak ihtiyacın doğru olabilmesi için müşterinin beklentilerini tam olarak anlamak ve analizini yapmak gerekir.
Müşteri ile Ön Analiz Nasıl Yapılır ? - Müşteri nasıl bir uygulamaya ihtiyacı olduğunu anlatır.
- Proje yöneticisi ve analiz ekibi ne geliştirileceğini tam olarak anlamak için müşteriye ihtiyaç hakkında sorular sorar ve beklentilerini tespit ederler. (amaç, hedef, kapsam, ileriki ihtiyaçlar vb.)
- Analiz ekibi müşterinin ihtiyaçlarını ön analiz dökümanı haline getirir (standart formatta), müşterinin anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığının netleşmesi için müşteriden onay alma süreci başlatılır.
Analiz döküman sürecinin onaylanmasının atlandığı durumlarda, yazılım kalite ve teslimat süreçleri ciddi risk altındadır. Ön analizde müşteri onayı alma süreci atlandığında aşağıdaki resimdeki durumla karşılaşmak kaçınılmazdır.
Bir sonraki makalemizde Analiz dökümanında hangi kısımlar olmalı ve nelere dikkat edilmeli ? konusuna değineceğiz.
Neslihan ÇALIŞKANEL, Deniz KILINÇ
Yorumlar
Yorum Gönder