Ana içeriğe atla

Teknoloji ve Yazılımla İlgili Özlü Sözler

İnternette dolaşırken bulduğum bir takım güzel sözleri biraraya getirip sizlerle paylaşmak istedim. Benim çok hoşuma gitti, hepsi farklı şekilde yorumlanabilir, tartışılabilir :)
No code is faster than no code.
Merb Core Tenent
Software: do you write it like a book, grow it like a plant, accrete it like a pearl, or construct it like a building?
Jeff Atwood
I will not break my back or my sanity on Windows troubleshooting any more.
Jamis Buck
Premature parameterization is the square root of all evil.
Sean McGrath
I do believe I have post-traumatic Java syndrome.
Renae Blair
Deleted code is debugged code.
Jeff Sickel
Good software architects are like condoms… bad software architects are like Viagra.
Sidan
Nobody hates software more than software developers.
Jeff Atwood
Longevity is a big part of credibility.

Jason Calacanis

If you can’t sell your product, it’s not a product–it’s a hobby.
Jason Calacanis
Agile is not just about speed.
Jack Milunsky
I can’t choose whether someone is offended by my actions. I can choose whether I care.
Martin Fowler
So, what does it mean for teaching and learning programming when the solution to every beginner problem is available on the Internet?
Cay Horstmann
One of my most productive days was throwing away 1000 lines of code.
Ken Thompson
Not all code needs to be a factory, some of it can just be origami.
_why
If you program and want any longevity to your work, make a game. All else recycles, but people rewrite architectures to keep games alive.
_why
The best way to market yourself is to be remarkable.
Chad Fowler
Chase the vision, not the money.
Tony Hsieh
If you are single and you want to do startups, stay single. Stay single for a while, startups can be all consuming 24/7 suck you dry.
Steve Blank
You can’t build everything and there is no more a killer feature. Everyone has a different killer feature.
Matt Mullenweg
The biggest motivation is not the money but the impact.
Matt Mullenweg
"Doesn't matter how well your software is designed and written, if it runs slow and doesn't get the job done then it is trash."



A Good Developer is;
A) Gets along with the rest of the team and B) Does efficient and effective work
It's not about what methodology they follow or technology they use, it's about whether they "gel" with the environment, being the other people in the team, and are effectively keeping the client happy. (accurate, robust [non-fragile] code.) Anything else is gravy provided it doesn't negatively affect point A or B.
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde (1, 2) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki:
“Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler, Sistem (Proje kapsamını belirtir), Use Caseler ve bunlar arasındaki ilişkiler. Şekil…

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Amaç, diyagramın sadece belirli k…

Cluster ve clustering nedir? Cluster oluşturmanın faydaları nelerdir? (Bölüm I)

Cluster, basit anlamda benzer bir amaç için belirli bir konfigürasyon yapılarak aynı görevi birlikte ya da yedekli çalışmasını sağlayan servistir. Cluster farklı amaçlarla oluşturulabilir fakat son kullanıcı tarafından her zaman tek bir bilgisayar gibi gözükecektir. Bir cluster oluşturmak için en azından iki adet sunucuya ihtiyaç vardır ve bir cluster içindeki her bir sunucu “node” olarak adlandırılır. İhtiyaç olan hizmete göre çeşitli sayıda nodelar bir araya gelerek clusterları oluşturmaktadır. Bir cluster oluşturmak için gerekli sebepler daha fazla performans ihtiyacı, yüksek erişilebilirlik (high availability) ya da her ikisi birlikte olabilir. Şimdi cluster çeşitlerini çok fazla ayrıntıya girmeden biraz daha yakından inceleyelim. Yüksek erişilebilirlik (High-availability) clusterlarıBu tip cluster yapısında öncelik erişilebilirliği arttırmadır. Bunu tek bir sunucunun görevini herhangi bir donanım yada yazılım problemi oluştuğunda diğer bir sunucunun otomatik olarak devralması olara…