Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ve Mikrofon Siri'ye Geçerse...

  IPhone 4S’in çıkmasıyla birlikte Siri hakkında çok konuşuldu. Bu kez mikrofonu Siri’ye tutmaya çalıştık ve bakın nasıl gelişmeler oldu. :) Apple’ın Phil Schiller’ı için hem iyi bir haber hem de kötü bir haber olan “Kovuldun, ama iPhone 4S’in kalabilir.” en popüler söylemler arasında... CEO Tim Cook, iPhone’un yeni zeki personelinin ismini Siri koyup O’nu dünya çapında Kıdemli Ürün Pazarlama Başkan Yardımcısı görevine getirdi çünkü zeka kapasitesinin fazla olması sebebiyle Siri, sıradan bir iPhone asistanı olma konusunda çok mutsuz oluyordu. Siri göreve geçer geçmez gücünü dünya çapında hemen göstermeye başladı. Siri, Schiller’ın bir çok açıdan güncellenmiş versiyonu sanki... Mesela Siri hiç uyuma ihtiyacı hissetmediği gibi sağlık sigortasına da ihtiyacı olmuyor. (Çünkü Tim Cook, 2 yıl boyunca AppleCare’e, Apple’ın bakım ve destek departmanına, ödeme yaptı) Schiller, bütün zamanını değeri çok fazla olan bir ofiste geçirirken Siri de sadece küçük bir çekmecede iş hayatını sürd...

Patentin Oluşum Süreci

Patent nasıl alınır, başvuru süreci nasıl başlar ve nasıl devam eder kısmına geçmeden önce patent oluşumunun tarihine bir göz atmak gerekli diye bu yazıda sadece patentin oluşum tarihçesini ele alacağız. Patentin oluşum sürecinin başlangıcı 600-1000 yıllarına dayanıyor. O yıllarda Avrupa bilimden çok uzaklaşmıştı. İslam dünyasında ki Arap bilim adamlarının ve Uzak Doğudaki bilim adamlarının 1200’lü yıllardaki çevirileri sayesinde bilim tekrardan gündeme gelmeyi başardı. Böylece üniversitelerin kurulmasıyla birlikte de ivme kazanan bilim dünyasında ki ilk patent 1449 yılında İngiliz kralı 6.Hanry tarafından Hollandalı bir sanatçıya verildi. Bu patentle sanatçı, renkli camların üretiminde 20 yıllık tekel olma hakkı kazandı. Patent tarihindeki ilk yasa da 1474 yılında Venedik’te çıkarıldı. 1624 yılında da İngiltere’de, “Statute of Monopolies” kurularak yeni bir buluşun patent hakkının sınırlı bir süre için “doğru ve ilk mucidine” verilmesi sağlandı. Amerikalı ressam ve bilgin Samuel M...

Apple Güncesi – Jobs, Cook & Turing

Steve Jobs’ın vefatı manşetlerde büyük puntolarla yer alırken “Huzur içinde uyu Steve Jobs”, “Iphone 4S (for Steve)”, “RIP Steve” gibi tweetler ile Steve hayranları üzüntülerini dile getirdi. Sosyal medyada Steve Jobs’ın yerine geçen Apple’ın yeni CEO’su Tim Cook ve Apple’ın ısırılmış logosunun yaratıcısı olduğu düşünülen Alan Turing hakkında da milyonlarca içerik paylaşıldı. Paylaşılan içerikleri özetlemek gerekirse; Tim Cook ilk olarak Steve Jobs pankreas kanseri tedavisi için işine ara verdiği zaman Apple’da geçici olarak CEO görevini üstlenmişti. Steve Jobs’ın 2009 yılında karaciğer nakli olması gerektiğinde yine aynı şekilde CEO görevini üstlenen Cook son olarak da 2011 yılının başında Steve Jobs’ın sağlık sorunları nedeniyle izne ayrılmasıyla idari yönetici olarak görevine devam etmeye başladı. Cook, böyle büyük bir değişimle Jobs ile karşılaştırılırken, şirketin hisselerinde %7 civarında düşüş bile gözlemlendi. Buna rağmen Apple çalışanları, Jobs’dan sonra Cook’dan daha iyi biri...

Bulut Bilişim Kasırgasına Tutulamayanlara Ön Bilgi

  Gelecekte teknoloji alanında olabilecek eğilimleri öngörüp ona göre bir şeyler yapmak neredeyse imkânsız çünkü destek olabilecek finansal yatırımcıların bulunması, bulunsa bile ikna edilmesi çok zordur. “Teknolojiye yatırım yapmak risk gerektirir.” cümlesine en güzel örnek olarak online alışveriş verilebilir. Çok değil sadece 10 yıl öncesine bakılırsa online alışveriş yapmak son derece gereksiz ve güvensiz görülüyordu ve bu teknolojiye yatırım yapmak akıllıca bir iş değildi. Şimdi ise tam tersine zamandan tasarruf etme, dünyanın dört bir yanından siparişler verebilme ve yüksek güvenlikli alışveriş olanakları ile güven sorunu olmadan, düzenlenen değiştirme ya da geri iade politikaları ile müşteri memnuniyetinin en üst düzeyde tutulduğu online alışveriş hızla yükselen bir eğilime sahip. Bilgi çağında bulunduğumuz günümüzün en büyük ve en önemli teknolojik gelişmesinin bulut bilişim olduğu ya da olacağı ünlemlerle belirtiliyor. Önceden internetten alışveriş ile ilgili nasıl önya...

Y Kuşağı, Yeni Nesil Yeni Beklentiler

İnsan kaynağının üretim faktörü ve maliyet kaynağı olarak görüldüğü anlayış artık çok uzaklarda kaldı. Yeni dünya düzeninde çalışan kalite, müşteri duyarlılığı ve kurumsal etkinlik ve verimlilik için en önemli faktör ve gelir kaynağı olarak işletmelerde fark yaratan değer. 1980-2000 yılları arasında doğup, çok kanallı televizyonlar ve internet ile global dünyada büyümüş, teknoloji dostu Y kuşağı, artık iş hayatının tam ortasında hem çalışan hem de yönetici olarak görev alıyor. TÜİK verilerine göre Türkiye’de yaşayan 73.722.988 kişinin % 35’i bu kuşağa ait. İş hayatında onları doğru anlamak, onların beklenti ve görüşlerini yönetim modellerine dahil edebilmek bireysel ve şirket performanslarına önemli katma değer sağlıyor.

Teknoloji Şirketlerinin Birbirlerini Satın Alma Stratejileri

Teknoloji şirketi satışlarını ve satın almalarını son dönemde sıkça flaş haber olarak duymaya başladık. Görüşmeler başlıyor, borsaya duyuruluyor, pazarlıklar 4-5 ay devam ediyor ve sonunda bomba patlıyor, bize de twitlemek düşüyor. :) Peki neden bir şirket diğerini satın alıyor? Bunun için bir veya birden fazla neden mümkün, gelin bir göz atalım; Marketi kontrol altına almak için: Örneğin, Online müzayede evi olan eBay ’in, Online telefonculuk/iletişim şirketi olan ve tek kuruş geliri olmayan Skype ’yi 2005 yılında 2 milyar dolara ($) satın alma sebebi ne olabilir? Bu sorunun cevabı Skype ’nin ileride tek başına kazanacağı parayı eBay ’in kazanma isteği olamaz, çünkü bu durumu analiz edip tahminleyecek bir Skype geliri ortada yok. eBay ’in satın almasının tek nedeni Online Telefonculuk sektörünü kontrol altına almak istemesidir. Hepimiz biliyoruz ki kontrol paraya eşittir... Yine benzer nedenlerden Salesforce.com 212 milyon dolara ($) Heroku ’yu satın almıştır.

CAPTCHA

Captcha web ortamında formlara giriş yaparken, mesaj atarken, şifre geri alırken ya da bir siteye üye olurken gibi internette gezinirken bir çok yerde karşımıza çıkan yamuk yumuk ve farklı tekniklerle okunması zorlaştırılan ve insan ile botları ayırt etmek için Carnegie Mellon SoCS’da geliştirilen bir projedir. Peki neden okunması güçleştiriliyor, yamuk ve eğri yazılıyor, ya da neden insan ile botları ayırt etme gereksinimi duyuluyor? Bu doğrulama uygulaması olmaksızın spammer kişilerin hedef seçtikleri sitelere zarar vermeleri, şifre kurtarma formlarında brute force saldırısı kullanarak şifre kırmak, botların mesaj formlarına reklam ya da zararlı linkler paylaşmaları çok çok daha kolaydı ve bu tarz olayların önüne geçebilmek için okunması zor, eğri, yamuk, farklı renklerde ya da deforme edilmiş halde kısaca resim işleme araçları ile botların tanımlayamayacağı ve sadece insanların ayırt edebileceği ve geçebileceği düşünülen bu doğrulama uygulamaları kullanılmaktadır.