Ana içeriğe atla

GoogleDocs ile Anket Hazırlama

Google Docs, Gmail hesabınızla online olup kelime işlemci, hesap tablosu, sunum, form ve veri depolama gibi özellikleri kullanabileceğiz internet tabanlı bir alternatif office sistemidir. Diğer ofis uygulamalarından farkı tamamen ücretsiz olması ve kurulum dosyasına ihtiyacı olmamasıdır. Google Docs ile Anket hazırlayıp dağıtımını yapabilirsiniz. Anket Hazırlamak için sadece Google hesabınız olması yeterlidir. Bu uygulamada isteğinizden fazlasını bulacaksınız. İstediğiniz kadar soru tanımı yapabilirsiniz. Soru tanımı yaparken cevap seçeneklerinden checkbox, radiobutton, textbox, listbox şeklinde seçip yapabilirsiniz. İlk yapmanız gereken Gmail hesabınızı açıp “Dökümanlar” bölümüne giriş yapmaktır.
Soldaki menüden Create New / Form Seçilir. Çıkan ekran aşağıdaki gibi olacaktır. Her soru için ayrı ayrı Question Title ve Question Type doldurulmalıdır. Soruya göre Type değiştirilmelidir.Standart kısa bilgiler ve sorular için Text Daha geniş soru yazmak için Paragraph Text kullanabilirsiniz. Multiple Choice ile Radiobutton şeklinde seçenek eklenebilir. Checkboxes ile birden fazla seçeneğin seçilebildiği tip eklenebilir. Choose from a list ile açılır menülü tip ekleyebilirsiniz.Scale ile puanlandırma yapabilirsiniz. Grid ile Grid seklinde girişler yapılabilir. Zorunlu sahalarda Make this a required question işaretlenmelidir.
1

2
Anket tanımlamalarınız bittikten sonra  Theme kısmından arkaplan seçeneklerini seçebilirsiniz. E-mail this form ile mail adresi yazıp istediğiniz kadar kişiye anketi gönderebilirsiniz. More Action / Edit Confirmation anket sonucundaki kullanıcıya gösterilen mesajı düzenlemek için kullanabilirsiniz. More Action / Embed ile bloğunuza anketi ekleyebilirsiniz. Anket Sonuçlarını Google’dan yada mail adresinizden aşağıdaki şekilde görebilirsiniz.
3
Yasin ÖZCAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde (1, 2) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki:
“Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler, Sistem (Proje kapsamını belirtir), Use Caseler ve bunlar arasındaki ilişkiler. Şekil…

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Amaç, diyagramın sadece belirli k…

Cluster ve clustering nedir? Cluster oluşturmanın faydaları nelerdir? (Bölüm I)

Cluster, basit anlamda benzer bir amaç için belirli bir konfigürasyon yapılarak aynı görevi birlikte ya da yedekli çalışmasını sağlayan servistir. Cluster farklı amaçlarla oluşturulabilir fakat son kullanıcı tarafından her zaman tek bir bilgisayar gibi gözükecektir. Bir cluster oluşturmak için en azından iki adet sunucuya ihtiyaç vardır ve bir cluster içindeki her bir sunucu “node” olarak adlandırılır. İhtiyaç olan hizmete göre çeşitli sayıda nodelar bir araya gelerek clusterları oluşturmaktadır. Bir cluster oluşturmak için gerekli sebepler daha fazla performans ihtiyacı, yüksek erişilebilirlik (high availability) ya da her ikisi birlikte olabilir. Şimdi cluster çeşitlerini çok fazla ayrıntıya girmeden biraz daha yakından inceleyelim. Yüksek erişilebilirlik (High-availability) clusterlarıBu tip cluster yapısında öncelik erişilebilirliği arttırmadır. Bunu tek bir sunucunun görevini herhangi bir donanım yada yazılım problemi oluştuğunda diğer bir sunucunun otomatik olarak devralması olara…