Ana içeriğe atla

Üniversitelerin Kariyer Günlerine Katıldık…Kısa Kısa…

Geçen hafta hem Ekonomi Üniversitesi hem de Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar/Yazılım Mühendisliği öğrencileri ile buluştuk. Sektör deneyimlileri ile üniversite öğrencilerinin bir araya gelerek; her türlü tecrübe paylaşımını (şirket tanıtımından CV yazmaya, çalışmak istenilen yerde olması gereken kriterlere, kariyer hedeflerine vs.) oldum olası savunmuşumdur. Çünkü bu arkadaşların yönlendirilmeye ihtiyacı var, bizler gibi aynı yoldan geçecekler, ancak aynı zaman kayıplarını yaşamak zorunda değiller, bizler yol gösterici olabiliriz. Arkadaşların sorduğu ve cevaplamaya çalıştığım :) bazı soruları bu platformda paylaşmak istiyorum;
Soru: Okul aslında bize piyasadan çok uzak bilgiler veriyor sanki? Gerçek hayat çok farklı değil mi?
Cevap: Zor bir soru tabi :) Her türlü eğitimin bence çok katkısı var, her zaman dediğimiz gibi hiç bir şey boşa değil. Okul öğrenimi size rehberlik eder, problem çözebilmek için izlemeniz gereken yöntemleri öğretir, yeni yöntemlere nasıl adapte olacağınızı anlatır. Uzman olmayı beklemeyin, uzmanlık profesyonel tecrübe ile olur, zaman gerekir. Ayrıca konunun yaşla ilgili olduğunu da düşünüyorum. Özellikle yüksek lisans yaparken fark etmiştim, insan belirli bir tecrübeye ulaşınca farklı bir bilgi açlığı hissediyor. Keşke lisanstaki dersleri şimdi alabilsem de öğrensem diyor, jeton biraz geç düşüyor:)

Soru: Yeni mezun adayları işe alma kriterleriniz nelerdir?
Cevap: Teknik bilgi arayışına fazla girmem. Genelde lisans tezi ve aldığı derslerle ilgili sorular sormaya çalışırım. Ekibe uyum sağlayacak, işini seven, bilinçli olarak bu mesleği seçmiş, pozitif enerjiye ve kıvrak zekaya sahip kişileri ararım görüşmelerde. Hep şu örneği veririm; bilgisayar mühendisliğinde grup olarak ödev/proje yapmak meşhurdur. Bilgisayarın başında, ön saflarda genelde 2-3 kişi olur, sonra ya arkalara ya da yanlara doğru kuyruk uzar. Ön taraf genelde kodlamayı yapar. Yanlara/arkalara doğru dokuman ve çay getir-götür işleri yapılır:) Kod da yazın doküman da yazın, çay da yapın ama hep arkada kalmayın. Gerçek hayatta kendi ödevini kendi yapanlar kazanıyor… 
Soru: Doktora ile iş hayatını beraber yürütmek zor mu, nasıl başarabiliriz?
Cevap: Elbette zor. Bu iş biraz aşk işi, sevmek lazım, fedakarlık lazım. Bizler, eve gelince kontağı kapatamayanlardanız. Hem akademik hayatı seviyor, hem de profesyonelliği tatmak istiyorsanız, fazla da şansınız yok.
Soru: Şirketinizin bir çaylak programı var mı?
Cevap: Staj imkanları dışında maalesef bir çaylak programımız yok.
Soru: Şirkette motivasyonu sağlamak için ne yapıyorsunuz?
Cevap: Benim gibi kendinden şarj olan birisi için zor bir soru :) Motivasyon, zorlu bir denklem gibi ancak temel, basit bir doğrusu var; “Değer verildiğini hisseden insan motive olur”. Dolayısıyla, şirketin doğru bir insan kaynağı politikası, kişisel gelişim hedefleri, düzenli iç ve dış eğitimleri, bilgi alıp vermeye yatkın paylaşımcı bir ekibi, insan olduğunuzu hatırlatan sosyal aktiviteleri, şeffaf/tanımlı performans değerlendirmesi vs.vs. diye uzayıp gidiyor.
Resmedilen bazı anlar…
ekoEkonomi Üniversitesinden…
deu Dokuz Eylül Üniversitesinden…
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde (1, 2) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki:
“Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler, Sistem (Proje kapsamını belirtir), Use Caseler ve bunlar arasındaki ilişkiler. Şekil…

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Amaç, diyagramın sadece belirli k…

Cluster ve clustering nedir? Cluster oluşturmanın faydaları nelerdir? (Bölüm I)

Cluster, basit anlamda benzer bir amaç için belirli bir konfigürasyon yapılarak aynı görevi birlikte ya da yedekli çalışmasını sağlayan servistir. Cluster farklı amaçlarla oluşturulabilir fakat son kullanıcı tarafından her zaman tek bir bilgisayar gibi gözükecektir. Bir cluster oluşturmak için en azından iki adet sunucuya ihtiyaç vardır ve bir cluster içindeki her bir sunucu “node” olarak adlandırılır. İhtiyaç olan hizmete göre çeşitli sayıda nodelar bir araya gelerek clusterları oluşturmaktadır. Bir cluster oluşturmak için gerekli sebepler daha fazla performans ihtiyacı, yüksek erişilebilirlik (high availability) ya da her ikisi birlikte olabilir. Şimdi cluster çeşitlerini çok fazla ayrıntıya girmeden biraz daha yakından inceleyelim. Yüksek erişilebilirlik (High-availability) clusterlarıBu tip cluster yapısında öncelik erişilebilirliği arttırmadır. Bunu tek bir sunucunun görevini herhangi bir donanım yada yazılım problemi oluştuğunda diğer bir sunucunun otomatik olarak devralması olara…