Ana içeriğe atla

System Center Configuration Manager (SCCM)

SCCM kısaca; fiziksel ve sanal sunucuları, istemcileri ve hatta mobil cihazları yönetmemizi kolaylaştıran bir araçtır. İşletim sistemi ve yazılımların kurulumu, konfigürasyonu ve kaynak yönetimi gibi işleri merkezileştirerek tek bir noktadan yapmamızı sağlar.
image
2. Neler Yapılabilir?
a. Varlık Yönetimi
Sistem yöneticilerinin mevcut donanım ve yazılım varlıklarını izlemesini sağlar. Hangi donanımı kimin kullandığını, hangi makinede hangi yazılımın yüklü olduğunu takip etmek ve raporlamak son derece kolaydır.
b. Konfigürasyon Yönetimi
Bilgisayarların ve yazılımların istenen standartlara göre konfigüre edilip edilmediğini (antivirus, güncellemeler, çalışan servisler, kurulu yazılımlar vs) takip ederek, sistemlerin performans ve güvenliğini üst seviyede tutar, erişilebilirliği arttırır. Windows 2008 etki alanının NAP özelliği ile istenen konfigürasyonda olmayan bilgisayarların ağa girmesini engelleyebilir.

c. Güncelleme Yönetimi
Microsoft yazılımları dışında üçüncü parti ve şirket içi hazırlanan yazılımların, sürücülerin ve hatta biosların da güncellemelerini yapabilir. Güncellemenin başarılı olup olmadığının nedenleri ile beraber raporlamasını yapabilir.
d. Yazılım Dağıtımı
Şirkette kullanılan yazılımların kişi, grup veya şirket genelinde dağıtımı yapılabilir. Aynı yazılımın aynı sürümünün kullanılması sağlanır.
e. İşletim Sistemi Dağıtımı
Hazırlanan imaj dosyaları ile bilgisayarların yeniden kurulumunu kolaylaştırır.
Referanslar
Necmettin TÜRER

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...