Ana içeriğe atla

Visual Studio 2008 Test Edition Web ve Load Test İncelemesi (Bölüm 2)

Kurulum ve Ayarlar
Bölüm 1’de genel bir giriş yaptıktan sonra Visual Studio Test Sürümünün kurulumuna başlıyoruz. Bunun için, aşağıda belirtilen bağlantılardan 90 günlük deneme sürümlerini indirebilirsiniz.
Team System Team Suite için:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D95598D7-AA6E-4F24-82E3-81570C5384CB&displaylang=en
Team Suite Test Load Agent için:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=572e1e71-ae6b-4f92-960d-544cabe62162&DisplayLang=en
Team Suite Kurulumu

image
Bir süre bekledikten sonra, kurulum şeklini soran bir ekran karşımıza gelecektir. Burada, bütün araçların kurulması için tam kurulumu seçebiliriz veya eğer, özel kurulum seçiliyorsa, aşağıdaki ekran karşımıza geldikten sonra;

image
Resimde gösterilen seçeneklerin işaretlendiğine emin olduktan sonra kuruluma devam edip tamamlayabiliriz. Kurulum sonrasında karşılaşabileceğiniz problemlerden biri, Visual Studio geliştirme ortamını çalıştırdığımızda, Proje şablonlarınızın kaybolması olabilir. Bunu gidermek için (varsayılan kurulum dizinin değişmediğini kabul edersek) komut isteminden;
“C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 9.0\Common7\IDE\ devenv.exe /installvstemplates”
İle çalıştıralım. Bu şekilde Visual Studio, açılışı, Proje Şablonlarını olması gereken dizinlere geri yükleyerek gerçekleştirecektir.
Yukarıda belirttiğimiz bağlantıdan Team Suite Test Load Agent 90 günlük deneme sürümünü indirilip, setup.exe çalıştırıldıktan sonra, aşağıdaki ekran karşımıza gelir. Bu ekrandan, “Controller” ve “Load Agent” kurulumu yapılabilir.
image
“Agent Controller” olarak adlandırılan servis, dağıtık yük testi yapabilmek için farklı makinelere kurulan “Load Agent” servislerinin yönetiminden sorumlu olan servistir. “Load Agent” servisi, Web ve yük testi metriklerinin anlık toplanmasını ve bu bilgilerin Visual Studio IDE sine aktarılmasını sağlar.
Dolayısıyla, uygulamanız için yük testi düşünmüyorsanız veya bu yük testini, sadece “Visual Studio” geliştirme ortamının kurulu olan makineden gerçekleştirecekseniz, “Controller” ve/veya “Load Agent” kurmanıza gerek yoktur. Bölüm 3’de bu servislerin kurulumlarını detaylandıracağız.
Ali KALFAOĞLU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...