Ana içeriğe atla

Türkiye’de Yazılım Sektörü, İç Piyasada Yaşanan Sıkıntılar


Daha önceki yazılarımızdan birinde Türkiye’deki Yazılım Sektörüne ve İç Talebe değinmiştik. Bu yazımızda TUBITAK tarafından yapılan bir analizi inceleyeceğiz. Analiz, yazılım sektöründe faaliyet gösteren firmalarda yapılmış olup, önemli veriler içermektedir. İlginç bir veri ile başlayalım, analize göre, Türkiye’de yazılım geliştiren firmaların yaklaşık %89’unun müşterilerle olan ilişkilerde problem yaşadığını göstermektedir. Firmaların %75,7’i müşterinin bilişim sektörünü bilmemesinden şikayet etmektedir. Öyle ki, müşteri bir talepte bulunmasına rağmen sektörden ya da firmadan tam olarak ne beklediğini kendisi de bilmemektedir. Ürün geliştirme süreci boyunca yeni gelen ya da güncellenen istekler projede ve üründe ciddi sıkıntılara neden olmaktadır. Firmaların %45,8’i müşterinin bilişim firmasının çalışma şeklini bilmemesinden dolayı sıkıntı yaşamaktadır. Firmaların %40’ı müşterilerin yerli bilişim firmalarına güvenmemelerinden, yabancı firmalarla çalışmayı tercih etmelerinden şikayet etmektedir.

r1

Şekil 1. Müşteri Sıkıntıları

Firmalara müşteriyi bilinçlendirmede en etkili yolun ne olduğu sorulduğunda, ilk sırayı firma düzeyinde yürütülen ikili ilişkiler almıştır. Bunu, müşteri ile yazılım firmalarını karşı karşıya getiren proje pazarları takip etmektedir. Üçüncü sırada ise müşterinin eğitilmesi yer almaktadır. Sonuç olarak, bilişim ürünlerine ihtiyaç duyan müşterilerin ya da son kullanıcıların yetersiz bilgiye sahip olmaları ve ihtiyaçlarını doğru analiz edememeleri, talep artışını olumsuz yönde etkilemektedir. Dolayısıyla, hem yazılım firmalarındaki insan kaynağının hem de müşterilerin ya da son kullanıcıların eğitim alması kaçınılmazdır.

r2
Şekil 2. Müşteri Bilinçlendirme Yöntemleri


Referanslar
1. Nermin SÖKMEN, Türkiye’de Yazılım Üreticilerinin Yetkinlik Düzeyi, Firmaların ve Sektörün Gelişimi cilt 1, TUBITAK, BILGEM

Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...