Ana içeriğe atla

İPhone Uygulamaları Geliştirme - SDK Kurulumu


iPhone cihazlarında uygulama geliştirmek için ön koşul bir Mac bilgisayar almaktır. SDK’nın içerdiği araçların (XCode, Interface Builder, iPhone Simulator) kullanılabilmesi için alacağınız Mac bilgisayar mutlaka Intel işlemcili olmalıdır. Mac bilgisayarımızı aldıktan sonra ikinci işimiz “Apple Developer” hesabı oluşturmaktır. Developer hesabını aşağıdaki adrese girip oluşturduktan sonra “Dev Center” web sitesinden XCode ve IOS SDK’yı indirmeye sıra gelir.

http://developer.apple.com/devcenter/ios/program/start/register/
IOS SDK dosyası “.dmg” uzantılıdır. DMG uzantılı dosyaları “.iso” uzantılı disk imaj dosyalarına benzerler. Mac OS bilgisayarlarda bu dosyaları herhangi bir kurulum yapmadan unmount edebilmeniz mümkündür. SDK Kurulumu sonrasında Mac bilgisayarımızda “Developer” dizini oluşmaktadır. XCode aracını çalıştırmak için Finder ile Macintosh HD’ye ulaşıp, Developer/Application dizinindeki uygulamayı çalıştırabilir veya masa üstündeki çekiç figürlü XCode ikonuna tıklayabiliriz.

1
Tıkladıktan sonra karşımıza çıkan XCode proje/uygulama yönetim aracı ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir.

2
Bundan sonrasında ilk “Hello World” uygulamamızı yazıyoruz.
Deniz KILINÇ

Yorumlar

  1. Bu çok yararlıdır. Ben fikir gibi. Iyi bilgi paylaşımı o kadar tutun. Teşekkürler. iphone en ucuz

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara