Ana içeriğe atla

“Arbejdsglæde” Nedir, Nasıl Elde Edilir?


Danimarka için iş yerinde mutlu olmak benimsenmiş bir durum olmasının yanı sıra “arbejdsglæde” kelimesi ile bunu tanımlamışlar. “İş” anlamına gelen arbejde ve “mutluluk” manasındaki glæde kelimelerinin birleşimi olan arbejdsglæde “iş yerinde mutluluk” demek. Bu bir tesadüf değil tabi.
Danimarkalılar için iş yerinde mutluluk genel geçer bir kavram iken bizde durum nasıl? Sabah kalktınız, yeni bir güne başladınız. İş yerine geldiğinizde, bir önceki günden yarım kalan dosyalar, çalmaya başlayan telefonlar ve yetiştirmeniz gereken acil projeler sizi bir girdaba soktu. Günler böyle akıp gidiyor, her ne kadar işinizi çok sevseniz de aldığınız zevk ve tatmin giderek azalıyor. Bu rutin döngüden kurtulmak ve günü Danimarkalılar kadar mutlu geçirebilmek için ne yapmalı?
 Bilim insanları mutluluğun bir seçim olduğunda hemfikir. Günümüzün önemli bir kısmını işte geçirdiğimizi düşünürsek, bu zamanı verimli ve pozitif geçirmek oldukça önemli. Negatif enerji yayan insanlardan uzaklaşmak, kötü düşüncelerden kurtulmak gibi pek çok unsur, iş yerinde mutluluğun sırları arasında yer alıyor. Arama motorlarında “İş yerinde Mutlu Olmanın Sırları, İşte Sizi Ne Motive Eder?” gibi başlıklara rastlamak mümkün. Ancak bu ipuçları herkes için fayda sağlamıyor. Herkesin motivasyonunu etkileyen faktörler farklıdır. Bu nedenle iş ve sosyal hayatta mutluluğu yakalamanın ipucu aslında sizsiniz. Kendi motivasyon nedenlerinizi bularak mutluluğu yakalamak mümkün fakat iş yerinde mutlu olmanızı, stresinizi azaltmanızı ve verimli çalışmanızı sağlayabilecek birkaç yöntemden bahsedebiliriz.
  • Öncelikleri Belirleyin: İş yükünü düzenlemek için eski ABD başkanlarından Eisenhower’in öncelik sıralaması faydalı olabilir. Bir aktivite listesi yapın ve her bir işe ayırmanız gereken zamanı belirleyin. Listede tamamladığınız işleri işaretleyin. Her bitti işaretinden sonra motivasyonunuz artacaktır. 
  • Sıkıcı Olanları Öne Çekin: Aynı öneme sahip iki iş varsa daha sıkıcı olanı önce yapın. Zira sıkıcı işler ertelendikçe sizi daha fazla strese sokacaktır. 
  • Masa Temizliği: Masada yığılı evraklar, boş bardaklar, çöpler işinize yoğunlaşmayı engeller.
    Neden daha ferah bir ortamda çalışmayasınız ki! 
  • 5'te 1 Kuralı: Bu kural 50 dakika çalışma, 10 dakika mola verme şeklinde uygulanıyor. 50 dakika boyunca dikkatinizi başka hiçbir şeye vermeden işinize odaklanıyorsunuz. Bütün uygulamalar, sekmeler ve dikkat dağıtıcılar kapalı. 50 dakikanın sonunda 10 dakika mola hak ediyorsunuz. Molada ise işle ilgili bir şey düşünmüyorsunuz. Ancak burada en önemli konu, işe verdiğiniz dikkati başka hiçbir şeyin dağıtmaması.
  • Su İçmek Önemli: Yetişkin bir insan vücudunun %60’ı sudur. Sudaki oksijen zihni canlı tutarken stresi azaltır. Günlük hayatın koşuşturmacası içinde su içmeyi unutuyoruz ya da susamayı bekliyoruz. Yanlış yapıyoruz. Gün içerisindeki gerginlik ya da sinirlilik susuzluktan kaynaklanıyor olabilir. Bulunduğunuz masadan kalkıp 1 bardak su almaya gidin hem de eklemleriniz açılsın. 
Bunlar iş yerindeki vaktinizi daha verimli ve mutlu geçirebilmeniz için birkaç ipucu. Alternatifler mutlaka türetilebilir. Mutluluk hem duygusal zekanızı geliştiren hem de iş hayatında daha başarılı olmanızı sağlayan bulaşıcı bir duygudur.

İrem Bilen Doğan
Univera İnsan Kaynakları Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...