Ana içeriğe atla

VMMap Nedir?

VMMap, işletim sisteminde çalışan programların sanal ve fiziksel belleği kullanım miktarlarını rakam ve grafiklerle gösteren, ufak kullanışlı bir araçtır. Bu aracı kullanarak hedef uygulamanın grafiksel gösterimiyle beraber kullanılan kaynakların özet veya detay bellek maliyetlerini analiz etmek mümkündür. Programın yenileme ve filtreleme özellikleri bulunmakta olup, yineleme özelliğinin ötesinde iki anlık görüntü alarak, bellekteki kullanım durumlarını karşılaştırabiliriz.
VMMap’i ilk çalıştırdığımızda karşımıza sistemde çalışır durumda olan uygulamaların listesi çıkmaktadır.  Bu listede exe isimleri PID numaraları ve hangi kullanıcı ile oturum açtıkları gibi bilgileri görebiliriz.
1
İzlenecek uygulama seçimi (örneğin bir sqlsrv.exe) yapıldıktan sonra programın ana ekranı ile karşımıza gelmektedir. Program 3 bölümden oluşuyor.

1. Bölüm
2
İlk bölümde 3 toplam bilgisini görüyoruz.
  • Commit Summary Graph: Uygulama için ayırılan toplam bellek alanı ve bellek tiplerine göre oranlarının bulunduğu grafiktir.
  • Private: Diğer uygulamalarla paylaşılamayan ve uygulamanın özelindeki datalar ve bellek tiplerine göre oranlarının bulunduğu grafiktir.
  • Working Set: Uygulamanın fiziksel bellekteki toplam kapladığı alan ve bellek tiplerine göre oranlarının bulunduğu grafiktir.
2. Bölüm
3
İkinci bölümde, Committed, private ve Working set değerlerinin bellek tiplerine göre kırılım toplamları listelenmektedir. Ayrıca working set değerinin özel, paylaşılabilir ve paylaşılan olmak üzere bellek tiplerine göre değerlerini görebiliriz. Bu bölümde seçilen uygulamanın kitaplık dosyalarının kullanım boyutları (DLL,OCX), Heap ve Stack bellek boyutları ve uygulama özelindeki paylaşılamayan verilerin toplam bilgileri görülebilir.
3. Bölüm
4
Üçüncü bölüm ise tüm verilerin ayrıntılarının, bellek adresleri detayında listelendiği bölümdür. Bir önceki bölüm kullanılarak detay bilgi gruplanabilir. Options menüsünde Show Changes (Ctrl+D) seçili duruma getirilirse uygulama son iki tazelendiği (F5) süreler arasındaki değişiklikleri verir.
Bora GÜRSEL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...