Ana içeriğe atla

eTohum Nedir?

Etohum girişimcilerin eksiklerini kapatarak kendi internet şirketlerini kurmasına yardımcı olmak amacını güden yatırımcı girişimci buluşmasıdır.
Etohum yeni ekonomi konusunda bilgi ve fikir sahibi, kendi internet şirketini kurmak isteyen girişimcilerle; şirketleri, yatırımcıları ve profesyonelleri bir araya getirmeyi amaçlar.
Etohum platformunda belirli dönemlerde fikirleri ile başvuran girişimciler arasından seçilen ekip “internet girişimciliği kampı” na katılır. Bu kampta koçluk, yönlendirme yapılıp girişimcilerin kurumsal yatırımcı ve şirketlere fikirlerini sunmaları sağlanır. Girişimciler için ofis yeri, yazılım desteği, internet erişimi, danışmanlık gibi birçok konuda yardımcı olunur. Ancak etohum bir yarışma ya da para ödülü kazanılabilecek bir yer değildir.
Amaç
  • Yatırımcı ile girişimciyi bir araya getiren bir pazar yeri oluşturmak,
  • Yeni ekonomi girişimcilerine yönlendirici koçluk yapılması,
  • Internet pazarında yaratıcı, enerjik, bilgili, yetenekli insan kaynağı havuzunun oluşması,
  • Internet girişimciliğini destekleyici iş ortamı kültürünün geliştirilmesi.
Etohum Gelişimi
Etohum projesi 2008 yılında başlamıştır. E-Fikrim yarışmasının daha geliştirilmiş bir modelidir. Eylül 2008’den Ocak 2009’a kadar üniversite, şirketler ve diğer ortamlarda paneller, forumlar gibi toplantılar düzenlenip Ocak 2009’da 15 girişimci açıklanıp Şubat ayında bu girişimcilerle kamp düzenlenmiştir. Bunun sonrasında da şirketlerle beraber çalışılmaya başlanmıştır.
Seçilen 15 girişimci yine Şubat ayında internet girişim kampına davet edileceklerdir. Bunun sonrasında da başarılı internet şirket kurucuları, teknoloji ve diğer konularda başarılı profesyonellerle bir araya gelinilecektir. Nisan ayı sonuna dek iş planları çıkartılıp katılan şirket ve kişilere gösterilecektir.
Etohum’da 2010 sürecinde seçilmiş girişimler;
  • Roodbox.com,
  • Anneysen.com,
  • Tvdegordum.com,
  • Karniyarik.com,
  • Balerin.com,
  • YollaYolla.com,
  • DersVerilir.net,
  • Filoline.net,
  • Grupanya.com,
  • Ofansif.com,
  • Bogazharbi.com,
  • Dressar.com,
  • Sopido.com,
  • Nefius.com,
  • Lorientalis.org
Etohum’da 2009 sürecinde seçilmiş girişimler;
  • Cvyolla.com,
  • Gercekten.com,
  • Ideshot.com,
  • Kartguru.com,
  • Kimgelsin.com,
  • Kolokyum.com,
  • Ogrence.net,
  • Pabbuc.com,
  • Sunumax.com,
  • Userspots.com,
  • Cepkod.com
Seminerler
Etohum toplantıları olarak kafe toplantıları, üniversitelerde girişimcilik panel ve konferansları, herkese açık girişimcilik kampları ve hafta sonu toplantıları sayılabilir.
http://www.etohum.com/blog adresinden etohum toplantılarını ve etkinlikleri takip edebilirsiniz.
Referanslar
Nimet SÖZERİ

Yorumlar

  1. 9 Ekim de Balçova da E-tohum kampı var.Sizlerde geliyormusunuz.Bende orada olacağım sizlerle tanışmak isterim.


    http://www.etohum.com/9-ekim-cumartesi-izmir-etohum-kampi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...