Ana içeriğe atla

Yıldız Savaşları’ndan Kariyer Öğretileri

Bu ay okuduğum CIO dergisinin yazılarından birisini [1] direk blogda paylaşmak istedim. Aç yaratıklar. Katil canavarlar. Şeytani planlar. Usta Yoda’nın kendisi Circa 2009’u yöneten Bilişim Uzmanı olsa zor zamanlar geçirirdi. Öyleyse biz de Jedi’ların “Kariyer Eğitimine” göz atalım.
Dosya: İşe alım süreci, çalışan kültürü.
Yıldız Savaşları Anı: Cumhuriyet Ordusu, Şeytani Galaktik İmparatorluğu’nun parçası haline gelir ve tüm “klonlar”, “klon davranışları” sergiler. Toplu Jedi katliamı gerçekleşir.
Çıkarılacak Ders: Bireysellik ve girişimcilik, çoğu organizasyonda küçük görülür. Şirketler “Evet adamları” denilen kolonlarla doludur. Başarıya ulaşmanın yolu bu olabilir. “Yakında beni sevmeyi öğreneceksin” – Jabb The Hutt
*****

Dosya: İnsan Kaynakları Yönetimi
Yıldız Savaşları Anı: Jedi konseyi, güvenilmez Anakin’i –ki güce dengeyi getirecek kişidir- Palpatine’in resmi temsilcisi olarak belirler. Galaktik Cumhuriyeti’nin geleceğini yabana atarlar.
Çıkarılacak Ders: “Seçilmiş Kişi” ye, tüm umutları bağlamak ve geleceği onun üstüne kurmak akıllıca bir iş değildir. “Kazanamazsın Darth. Beni öldürsen bile hayal edebileceğinden daha güçlü geleceğim” – Obi Wan Kenobi
******
Dosya: Emeklilik Stratejisi, Başarı Planı
Yıldız Savaşları Anı: Obi Wan eski çırağı Darth Wader’in kendisini öldürmesine izin verir. Vader, onu aşağılarken “Güçlerin çok zayıf yaşlı adam” cümlesini kullanır.
Çıkarılacak Ders: Bazen daha imtiyazlı ve tecrübeli kişiler, takımları için kendilerini feda ederler. Bundan büyük onur olabilir mi?
Yıldız Savaşları Anı: Asiler, İmparatorluğun Ölüm Yıldızı’nın planlarını ele geçirmiştir. Planlarda keşfedilen zayıflık sayesinde, istasyon yok edilir.
Çıkarılacak Ders: Eğer kendinizi “Büyük Projeye” adadıysanız, en kötü ihtimalleri de düşünün ve zayıf yönleri iyi kavrayın.
Referans
1. CIO dergisi sayı 04, Thomas Wailgum, sayfa 48
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...