Ana içeriğe atla

Steve Jobs, Apple, Yöneticilik – (Mükemmeliyetçilik)

  • Ödün vermeyin. Jobs’ın mükemmellik takıntısı gerçekten harika ürünler çıkaran eşsiz bir geliştirme süreci yaratmıştır.
  • Başkalarıyla konuşun. Jobs ürünün nasıl çalışacağını tasarım süreci sırasında tam olarak belirler.
  • Herkesi dahil edin. Tasarım sadece tasarımcıların işi değildir. Mühendisler, programcılar, ürün yöneticileri ve pazarlama yetkilileri bir ürünün nasıl çalışacağını belirleyebilir.
  • Seri bir süreçten kaçının. Jobs prototip ürünleri bir ekipten diğerine değil, ekipler arasında sürekli dolaştırır.
  • Zorlama çözümler üretmeyin. Jobs bilinçli bir şekilde “kullanıcı dostu” bir ürün tasarlamaya çalışmaz. Bu “dostluk” tasarım sürecinde ortaya çıkar.
  • Malzemelere saygı duyun. iMac plastikten, iPhone ise camdan yapıldı. Bunların biçimleri yapıldıkları malzemeye göre şekillenmektedir.
  • A Sınıfı oyuncularla veya adaylarıyla çalışın. Yetenekli personel sizi rakiplerin önüne geçiren bir rekabet avantajıdır.
  • En yüksek kaliteyi arayıp bulun. İnsanlar, ürünler ve reklam dahil.
  • İnsana yatırım yapın. Jobs Apple’a geri döndükten sonra ürünleri iptal ederken bir çok projeyi “steve’ledi” (rafa kaldırdı) ama en iyi insanları elinde tuttu.
  • Küçük ekipler halinde çalışın. Jobs, odaklanamayacaklarından ve yönetilemeyeceklerinden dolayı yüzden fazla kişiden oluşan ekiplerden hoşlanmaz.
  • “Evet efendimci” insanları dinlemeyin. Tartışma ve atışmalar yaratıcı düşünmeyi besler. Jobs, birlikte çalıştığı insanların kendi fikirlerine meydan okumalarını ister.
  • Düşünsel savaşlara girin. Jobs kararları fikir hakkında savaşarak alır. Bu zor ve çaba gerektiren ama özenli ve etkili bir yöntemdir.
  • Ortaklarınızı özgür bırakın. Jobs yaratıcı ortaklarına geniş bir hareket alanı verir.
Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama...

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ...

Material Design Nedir?

Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak,  bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...