Ana içeriğe atla

Verimli Dijital Toplantılar İçin Tüyolar

Çalışırken, toplantılar olmazsa olmaz. Özellikle farklı disiplinlerin birbirleri ile iletişimi için toplantılar iş dünyası için hayati önem taşıyor. Şüphesiz önceliğimiz yüzyüze ve bir arada olabileceğimiz toplantılar; fakat globalleşme bizi teknolojiyi geliştirmeye, teknoloji de alışkanlıklarımızı değiştirmeye zemin hazırladı ve bugünlerde iyi ki dediğimiz birçok teknolojiyi daha sık kullanmaya başladık.

Birçoğumuzun evden çalıştığı bugünlerde işimizi kolaylaştıran yöntem; görüntülü toplantılar.
Peki nelere dikkat edersek daha verimli görüntülü toplantılar gerçekleştirebiliriz?

İşte cevaplar:

Toplantı Öncesi Hazırlıklar

1-Konunuzu ve Sorularınızı Önceden Hazırlayın
Toplantı şekli ne olursa olsun, konudan sapma ihtimali her zaman yüksek. Bunu konferans görüşmelerinde de önlemek için konuşacağınız konuları mutlaka önceden belirleyip, katılımcılarla da önceden paylaşın. Bu sayede katılımcıların da hazırlıklı gelmesini ve konuların havada kalmasını önleyebilirsiniz.

Netleştirmek istediğiniz konular için sorularınızı önceden belirleyip not almak, toplantı sırasında işinizi kolaylaştırır. Notlarınızdan takip ederek sorularınızı paylaşabilir, cevaplarınızı o anda alabilirsiniz.


2-Teknik Olarak Toplantıya Hazır Olduğunuzdan Emin Olun
Toplantı öncesinde mutlaka mikrofon, kamera gibi donanımlarınızın çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Cihaz şarjı ve internet bağlantısı gibi konular için de mutlaka toplantı saatinden 10 dakika önce son kontrollerinizi yapın. Bu sayede toplantının başlama süresine sadık kalabilir ve toplantının verimli geçmesini sağlayabilirsiniz.

3-Giysi Kodu
Evden çalışma ortamı ofise göre oldukça rahat. Bu kesin. 😊 Söz konusu iş toplantıları olunca rahattan biraz da olsa ödün verilmesi gerekebilir. Bu nedenle toplantılar öncesi giyiminizin ve görüntünüzün daha özenli olmasına dikkat ediniz. Evden çalışma modelinde uzmanların görüşüne göre; ofis çalışma düzenindeki gibi hazırlanmak, ev halinden çıkmak motivasyon için önemli konuların başında geliyor.

4-Doğru Toplantı Ortamını Sağlayın
Çevrenizdeki dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın. Gürültüden uzak olan bir alanda toplantıya katılmaya gayret gösterin. Evde ya da toplantıya katılacağınız alanda sizden başka birileri varsa, onları toplantıya katılacağınız ile ilgili uyarın.

Toplantı Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler


1-Toplantının Başında Katılımcıları Tanıtın ve Bir Moderatör Belirleyin
Toplantı süresi ve sonrasında çıktıların doğru şekilde belirlenebilmesi için toplantıda görevlerin de açıkça belirlenmesi gerekir. Öncelikle kendinizi tanıtarak başlayabilirsiniz. Diğer katılımcıların da kendilerini tanıtmalarına izin verin. Arada boşluklar olmaması için toplantıyı yönetecek olan kişiyi toplantı başında belirleyin. Bu kişinin konuya hakimiyetinden emin olmalısınız. Bu sayede toplantının gündeminden ve zamanlamasından sapmamasını sağlayabilirsiniz.
2-Toplantı Notlarını Kimin Alacağını Belirleyin
Moderatör kadar notları alacak kişinin, toplantının başında belirlenmesi çok önemlidir. Toplantı sırasında çıkan sonuçlar, belirsiz kalan alanlar ve kimin hangi işi takip edeceği gibi önemli bilgiler konuşulur fakat toplantı bittikten sonra yazıya dökülmeyen bu notlar genelde havada kalır ve zaman aşımı ile unutulur. Bu nedenle tüm bu notları alacak olan katılımcının, toplantının başında belirlenmesi gerekir.

3-Teknik Sorunlar İçin Hazırlıklı Olun
Dijital toplantılarda dijital sorunlar ortaya çıkabilir. O sırada nasıl müdahale edeceğinizi bilmek için kullanacağınız uygulamayı önceden keşfedin. Birden fazla katılımcı ile gerçekleşen toplantılarda ses yankılanabilir ve karşıya rahatsız edici sesler gidebilir. Bu nedenle dinlemeye geçtiğiniz aşamada mikrofonunuzu kapatabilirsiniz. Anlık kamera donmalarında izin isteyerek kamerayı ya da uygulamayı kapatıp açın. Bilirsiniz; kapatıp açmak çoğu zaman işe yarar. 😊

4-Ekranınızı Paylaşın Bir doküman üzerinde çalışacaksanız, ekranınızı paylaşarak vermek istediğiniz mesajı daha anlaşılır aktarabilirsiniz. Unutmayın; görsel anlatımlar %65 daha akılda kalıcıdır. 
5-Dış Etkenler
Telefon, akıllı saat gibi iletişim araçlarınızın bildirim seslerini toplantı sırasında kapatın. Bu sayede konudan bağımsız gelen mesaj ya da aramaların dikkatinizi dağıtmasını engelleyebilirsiniz. 

6-Toplantıyı Kapatın
Nasıl ki toplantı başlarken bir giriş konuşması yaptıysanız, kapatırken de mutlaka bilgilendirme yapın ve sonrasında yazılı olarak toplantı notlarının paylaşılmasını sağlayın.

Aslında hepimizin bildiği ama hızlı çalışma temposunda atladığımız küçük detayları hatırlamak, umarız evden çalıştığımız bugünlerde, dijital toplantılarımızı daha verimli hale getirebilir.

Okuduğunuz için teşekkürler. Sağlıklı günler dileriz.

Univera Kurumsal İletişim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara