Ana içeriğe atla

eTohum Nedir?

Etohum girişimcilerin eksiklerini kapatarak kendi internet şirketlerini kurmasına yardımcı olmak amacını güden yatırımcı girişimci buluşmasıdır.
Etohum yeni ekonomi konusunda bilgi ve fikir sahibi, kendi internet şirketini kurmak isteyen girişimcilerle; şirketleri, yatırımcıları ve profesyonelleri bir araya getirmeyi amaçlar.
Etohum platformunda belirli dönemlerde fikirleri ile başvuran girişimciler arasından seçilen ekip “internet girişimciliği kampı” na katılır. Bu kampta koçluk, yönlendirme yapılıp girişimcilerin kurumsal yatırımcı ve şirketlere fikirlerini sunmaları sağlanır. Girişimciler için ofis yeri, yazılım desteği, internet erişimi, danışmanlık gibi birçok konuda yardımcı olunur. Ancak etohum bir yarışma ya da para ödülü kazanılabilecek bir yer değildir.
Amaç
  • Yatırımcı ile girişimciyi bir araya getiren bir pazar yeri oluşturmak,
  • Yeni ekonomi girişimcilerine yönlendirici koçluk yapılması,
  • Internet pazarında yaratıcı, enerjik, bilgili, yetenekli insan kaynağı havuzunun oluşması,
  • Internet girişimciliğini destekleyici iş ortamı kültürünün geliştirilmesi.
Etohum Gelişimi
Etohum projesi 2008 yılında başlamıştır. E-Fikrim yarışmasının daha geliştirilmiş bir modelidir. Eylül 2008’den Ocak 2009’a kadar üniversite, şirketler ve diğer ortamlarda paneller, forumlar gibi toplantılar düzenlenip Ocak 2009’da 15 girişimci açıklanıp Şubat ayında bu girişimcilerle kamp düzenlenmiştir. Bunun sonrasında da şirketlerle beraber çalışılmaya başlanmıştır.
Seçilen 15 girişimci yine Şubat ayında internet girişim kampına davet edileceklerdir. Bunun sonrasında da başarılı internet şirket kurucuları, teknoloji ve diğer konularda başarılı profesyonellerle bir araya gelinilecektir. Nisan ayı sonuna dek iş planları çıkartılıp katılan şirket ve kişilere gösterilecektir.
Etohum’da 2010 sürecinde seçilmiş girişimler;
  • Roodbox.com,
  • Anneysen.com,
  • Tvdegordum.com,
  • Karniyarik.com,
  • Balerin.com,
  • YollaYolla.com,
  • DersVerilir.net,
  • Filoline.net,
  • Grupanya.com,
  • Ofansif.com,
  • Bogazharbi.com,
  • Dressar.com,
  • Sopido.com,
  • Nefius.com,
  • Lorientalis.org
Etohum’da 2009 sürecinde seçilmiş girişimler;
  • Cvyolla.com,
  • Gercekten.com,
  • Ideshot.com,
  • Kartguru.com,
  • Kimgelsin.com,
  • Kolokyum.com,
  • Ogrence.net,
  • Pabbuc.com,
  • Sunumax.com,
  • Userspots.com,
  • Cepkod.com
Seminerler
Etohum toplantıları olarak kafe toplantıları, üniversitelerde girişimcilik panel ve konferansları, herkese açık girişimcilik kampları ve hafta sonu toplantıları sayılabilir.
http://www.etohum.com/blog adresinden etohum toplantılarını ve etkinlikleri takip edebilirsiniz.
Referanslar
Nimet SÖZERİ

Yorumlar

  1. 9 Ekim de Balçova da E-tohum kampı var.Sizlerde geliyormusunuz.Bende orada olacağım sizlerle tanışmak isterim.


    http://www.etohum.com/9-ekim-cumartesi-izmir-etohum-kampi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara