- Alternatifler üretin ve en iyisini seçin. Jobs seçenekler konusunda ısrar eder.
- Pikse piksel tasarım yapın. Ayrıntılara inin. En küçük ayrıntılar bazen hayat kurtarır.
- Basitleştirin. Basitleştirmek, gereksiz şeyleri çıkartıp atmak demektir. Yine Jobs’ın odaklandığı nokta: basitleştirmek “hayır” demektir. Jobs aldığı kararlarla değil, almadığı kararlarla ünlüdür.
- En başından başlamaktan korkmayın. Bin programcı ve üç yıl aralıksız çalışma gerektirmiş olsa bile Mac OS X yeni baştan yapılmaya değerdi.
- Osborne etkisinden kaçının. Müşteriler yenileri çıkacağı için piyasadaki ürünlerinizi almaktan vazgeçmesin diye dağıtıma hazır olana dek yeni ürünleri bir sır olarak saklayın.
- Kendi eşiğinizi pisletmeyin. Apple’ın mühendisleri eski Mac OS’tan nefret ediyordu ama Jobs bu konuda olumlu yorumlar yapılmasını emretti.
- Konu fikir üretmek olunca her şey bir oyundur. Jobs bir tasarım radikali değil ama yeni şeyler denemeye istekli biridir.
- Yeni fikirler sunmanın kolay bir yolunu bulun. Eğer bunu yapmak için büyük bir toplantı masasına büyük parlak kuşe kağıtlar yaymak gerekiyorsa büyük bir yazıcı alın.
- Müşterilerinizi dinleme konusunda dikkatli olun. Karşılıklı memnuniyet için müşteri odaklılıkla ürün odaklılık arasındaki dengeyi iyi kurun. Müşteriler bazen ne istediklerini bilemeyebilirler. Henry Ford’un bir zamanlar dediği gibi “Eğer müşterilerime ne istediklerini sormuş olsaydım daha hızlı bir at istediklerini söylerlerdi”
Material Design nedir, ne işe yarar, işimizi nasıl kolaylaştıracak? Şekil 1 - Material Design UI Örneği Material Design, Google tarafından geliştirilen bir tasarım dilidir. 2014’te I/O konferansında Android 5.0 Lollipop ile beraber duyurulmuştur. Temel olarak, kullanıcılara daha kararlı bir arayüz sağlayabilmeyi amaçlıyor. Yeni gelen bu tasarım standartları ile Android uygulamalarındaki uyuşmazlık, tutarsızlık, dokümantasyon eksikliği gibi konulara bir çözüm getirilmiş oldu. Böylece kullanıcılar, daha tahmin edilebilir bir ortamda oldukları için uygulamalar arası geçişlerde zorlanmayacak, bir uygulamanın nasıl çalıştığını daha çabuk kavrayabilecek ve daha kolay alışabilecekler. Özellikle farklı ekran boyutlarında uygulama geliştirenlerin yaşadıkları problemleri ortadan kaldıracak ve farklı ekran boyutlarını uyumlu hale getiren akıllı arayüz geliştiricilerinin işini bir hayli kolaylaştıracak. Şekil 2 - Işık ve Gölgelendirme Çalışmaları Materi...
Yorumlar
Yorum Gönder