Ana içeriğe atla

Pandemi Bize Neler Kazandırdı?

İnsan için iletişim en temel ihtiyaçlardan… Yakın geçmişte hayatımıza giren iletişim teknolojileri ve
son dönemdeki pandemi ile neredeyse tamamen dijital ortama taşısak da birbirimiz ile bağlantı kurmadan çok uzun süre sağlıklı kalamayacağımız kesin.

TDK, iletişimi şöyle tanımlamış: “Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyon.” 

Evet, iletişimin tek bir biçimi ya da aracı yok fakat biz insanlar günlük iletişim ihtiyacımızı konuşarak birbirimizi dinleyerek gerçekleştiriyoruz. Özellikle de Türk toplumunda yüz yüze iletişimin yeri daha büyük. Bu nedenle işitme konusundaki dezavantajlı bireylere destek olabilmek için Çağrı Merkezi Ekibimizin başlattığı İşaret Dili Eğitimini size anlatmak isteriz.

Pandemi ile birlikte hepimiz evlere kapandık ama bu süreci boş geçirmek istemeyenlerimiz kendilerini geliştirmek için de fırsata çevirdiler. Bu gruplardan biri de Çağrı Merkezi Ekibimiz oldu. İşitme engelli bireylerin kendilerini her yerde rahat hissedebilmeleri, işaret dilini bilen kişi sayısının çokluğu ile orantılı. Buradan yola çıkarak evde geçen zamanda, dijital eğitimlerle, işaret dili öğrenmeye başladılar. Çağrı Merkezi Uzmanlarımızdan aynı zamanda İşaret Dili Eğitmeni ve Tercümanı olan Murat Taşezen’in verdiği eğitim toplam da 10 dersten oluştu ancak çağrı merkezi yoğunluğunda kaynaklı ara verilmişti. Şimdilik Temel iletişime geçilebilecek seviye de 6 ders gerçekleştirilebilmiştir. Eğitime katılan Burak Ünlüzeybek, Melis Arlı, Numan Çavlı, Seyhan Orman, Ufuk Özçelik, Mülkiye Akdoğaner, Serdar Karanfil, Hüseyin Temiz, Cem Argunşah arkadaşlarımız, derslere katılım sağladılar. Bu dersin sonunda temel seviyede yani iletişime geçebilecek seviye de İşaret Diline hakim olacaklardır.

Eğitimi veren Murat Taşezen: “İşitme engelliler aslında sağır değillerdir ve ses teller vardır. Sadece hayatlarında hiç ses duymadıkları için kelimeleri söyleyemiyorlar. Konuşarak dertlerini anlatamadıkları için de sosyal ortamda sorunlar yaşamaktalar. Ülkemizde bakanlığın açıkladığı yaklaşık 230.000 kişi işitme konusunda dezavantajlı durumda. Aslında bu eğitim ile işitme engelli arkadaşlarımızın da sosyal hayattaki yerini artırıp, onları rahat ettirmemiz, dezavantajlı durumları en aza indirmemiz mümkün. Hiç dilini bilmediğiniz bir ülkede, birileriyle iletişim kurmaya çalıştığınızı düşünün. Bu arkadaşlarımız çoğu zaman bunu yaşıyor maalesef. Hepimizin öğrenebileceği ve kendimizi de geliştirmemize vesile olacak küçük eğitimlerle, çevremize büyük katkılar sağlayabiliriz.” Diyerek küçük adımlarla dünyaya güzellikler getirebileceğimizi kanıtlıyor.

Biz de Murat’a ve eğitime katılan değerli arkadaşlarımıza, duyarlılıkları için teşekkür ediyoruz.

Dünya bizim küçük ama içinde iyilik barındıran adımlarımız ile daha güzel bir yer olacak.

Univera Kurumsal İletişim   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara