Danimarka için iş yerinde mutlu olmak benimsenmiş bir durum olmasının yanı sıra “arbejdsglæde” kelimesi ile bunu tanımlamışlar. “İş” anlamına gelen arbejde ve “mutluluk” manasındaki glæde kelimelerinin birleşimi olan arbejdsglæde “iş yerinde mutluluk” demek. Bu bir tesadüf değil tabi.
Danimarkalılar için iş yerinde mutluluk genel geçer bir kavram iken bizde durum nasıl? Sabah kalktınız, yeni bir güne başladınız. İş yerine geldiğinizde, bir önceki günden yarım kalan dosyalar, çalmaya başlayan telefonlar ve yetiştirmeniz gereken acil projeler sizi bir girdaba soktu. Günler böyle akıp gidiyor, her ne kadar işinizi çok sevseniz de aldığınız zevk ve tatmin giderek azalıyor. Bu rutin döngüden kurtulmak ve günü Danimarkalılar kadar mutlu geçirebilmek için ne yapmalı?
Bilim insanları mutluluğun bir seçim olduğunda hemfikir. Günümüzün önemli bir kısmını işte geçirdiğimizi düşünürsek, bu zamanı verimli ve pozitif geçirmek oldukça önemli. Negatif enerji yayan insanlardan uzaklaşmak, kötü düşüncelerden kurtulmak gibi pek çok unsur, iş yerinde mutluluğun sırları arasında yer alıyor. Arama motorlarında “İş yerinde Mutlu Olmanın Sırları, İşte Sizi Ne Motive Eder?” gibi başlıklara rastlamak mümkün. Ancak bu ipuçları herkes için fayda sağlamıyor. Herkesin motivasyonunu etkileyen faktörler farklıdır. Bu nedenle iş ve sosyal hayatta mutluluğu yakalamanın ipucu aslında sizsiniz. Kendi motivasyon nedenlerinizi bularak mutluluğu yakalamak mümkün fakat iş yerinde mutlu olmanızı, stresinizi azaltmanızı ve verimli çalışmanızı sağlayabilecek birkaç yöntemden bahsedebiliriz.
- Öncelikleri Belirleyin: İş yükünü düzenlemek için eski ABD başkanlarından Eisenhower’in öncelik sıralaması faydalı olabilir. Bir aktivite listesi yapın ve her bir işe ayırmanız gereken zamanı belirleyin. Listede tamamladığınız işleri işaretleyin. Her bitti işaretinden sonra motivasyonunuz artacaktır.
- Sıkıcı Olanları Öne Çekin: Aynı öneme sahip iki iş varsa daha sıkıcı olanı önce yapın. Zira sıkıcı işler ertelendikçe sizi daha fazla strese sokacaktır.
- Masa Temizliği: Masada yığılı evraklar, boş bardaklar, çöpler işinize yoğunlaşmayı engeller. Neden daha ferah bir ortamda çalışmayasınız ki!
- 5'te 1 Kuralı: Bu kural 50 dakika çalışma, 10 dakika mola verme şeklinde uygulanıyor. 50 dakika boyunca dikkatinizi başka hiçbir şeye vermeden işinize odaklanıyorsunuz. Bütün uygulamalar, sekmeler ve dikkat dağıtıcılar kapalı. 50 dakikanın sonunda 10 dakika mola hak ediyorsunuz. Molada ise işle ilgili bir şey düşünmüyorsunuz. Ancak burada en önemli konu, işe verdiğiniz dikkati başka hiçbir şeyin dağıtmaması.
- Su İçmek Önemli: Yetişkin bir insan vücudunun %60’ı sudur. Sudaki oksijen zihni canlı tutarken stresi azaltır. Günlük hayatın koşuşturmacası içinde su içmeyi unutuyoruz ya da susamayı bekliyoruz. Yanlış yapıyoruz. Gün içerisindeki gerginlik ya da sinirlilik susuzluktan kaynaklanıyor olabilir. Bulunduğunuz masadan kalkıp 1 bardak su almaya gidin hem de eklemleriniz açılsın.
İrem Bilen Doğan
Univera İnsan Kaynakları Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder