Stephen Hawking
“Yapay zeka, kendisini geliştirmeyi sürdürebilir ve hatta
kendisini yeniden biçimlendirebilir. Son derece yavaş bir biyolojik evrimle
sınırlı olan insanlar, bu tür bir güçle yarışamaz"
Stephen Hawking böyle bir uyarıda bulundu fakat yapay zeka
(AI) ile ilgili geliştirmeler devam ediyor. Peki biz bu gelişimin neresindeyiz,
konuya ne kadar hakimimiz?
En basit anlamı ile bilinen robotların bilinç kazanma durumu
ile ilgili olan yapay zeka bu tanımdan çok daha karmaşık. Bilgisayar bilimleri
ile sıkı sıkıya ilişkili olan yapay zeka tarım, tıp, matematik gibi birçok
alanda da yer edindi.
Yapay zekayı daha iyi anlamak için yıllardır duyduğumuz üç
tanım arasındaki farkı gözetmemiz gerekebilir.
Yapay zeka, Makine Öğrenimi, Derin Öğrenme
Yapay zeka insana has akıl yürütme yetisini kopyalayarak makinelere aşılama ile ilgili çalışmalara ev sahipliği yapan bir alandır.
Makine öğrenimi ise yapay zeka ile ilişkili olup makinelere
öğrenme yeteneği kazandırılmasıyla ilgilidir. Bu durumda makine algoritmalar
sayesinde verileri anlamlandırıp çeşitli durumlarda karar verme yetisine sahip
olur. Makine bu yetisi ile özel durumlar için güncellemelere gereksinim duymaz.
Derin öğrenme ise makine öğreniminin bir alt kümesidir ve AI
alanının en ileri noktasıdır. Derin öğrenme makinenin bir insan zeka yapısı ile
en benzediği noktayı temsil eder.
Kaynak: futurism.com
AI şimdiden literatürde alt kümelerini oluşturmuşken dünyada ne gibi değişikliklere yol açtı?
Apple&Siri, Amazon&Alexa günlük hayatımızdaki sesleri
gittikçe artıyor. Akıllı ev sistemleri “kendi kendine konuşan delidir” deyimimizi yerle bir etti bile. AI etkisini sektörel
anlamda da hızla gösteriyor. Tüketicilerin beklentileri boyut atlamışken
tüketicilere hizmet noktasında firmalar, teknolojik yenilikleri süreçlerine
entegre etmek zorunda kalıyor.
Perakendeden inşaata, otomotivden hızlı tüketime kadar
birçok sektörde kişiye özel hizmet vermek eskiden lüks olarak sayılırken
günümüzde bu bir zorunluluk. Boston Danışma Grubu’na göre AI sayesinde
perakendeciler, kişiselleştirme çalışmaları ile satışlarını %6-10 oranında
arttırmış. Analizler gösteriyor ki işletmeler teknolojiyi sistemlerine entegre
ettiğinde uzun ve kısa vadede yükselen bir grafiğe sahip olabiliyor.
Teknolojinin sunduğu seçenekler tüketicilerin algısında,
isteklerinde değişikliğe yol açıyor.
Artık tüketiciler,
ürün/hizmeti istediği yerden istediği şekilde almak ve istediği şekilde iade
etmek kısacası her seçeneğe sahip olmak
istiyor. Bu durum ise işletmelerin birçok kanalını entegre yönetmesini
gerektiyor. Çoklu Kanal Satış Yönetimi EnRoute ise ihtiyacınız olan bu sistemi sağlıyor. Tek platform üzerinden
kontrol edebileceğiniz satış kanallarınız ile tüketicilerinizin beklentilerini
karşılayabiliyorsunuz. Çoklu kanal satış yönetimi EnRoute ana firmada, iş
ortaklarında ve mobil ekiplerde kullanılmak üzere çeşitli fonksiyonlara sahip.
Bu fonksiyonlar sayesinde, ana firmanın çoklu satış kanal ve satış gücü
yönetimi ve farklı süreçleri için gerekli operasyon ve bilgi akışı sağlanıyor.
EnRoute iş zekası modülü olarak geliştirilen Business Analytics satış, dağıtım,
finans ve lojistik süreçleri ile ilgili dataları bir arada görebilmenizi
sağlıyor. Tahminleme yetisi olan Business Analytics ile verilerin analizi
sonucu ilerleyen dönemlerde ürün/hizmetlerin
potansiyel durumlarını görebilirsiniz.
Yapay zeka gibi teknolojik gelişmeler birçok yeniliği beraberinde getiriyor. Sektörel
bazda ve kişisel hayatımıza hızlı adapte olabilen bu yenilikler işletmelerin yapısında
da değişiklikleri gerekli kılıyor.
EnRoute hakkında daha fazla bilgi almak için: https://goo.gl/WRiL5B
Kaynak: https://futurism.com/1-evergreen-making-sense-of-terms-deep-learning-machine-learning-and-ai/
Yorumlar
Yorum Gönder